Vegueria del Penedès

EUROPEAN CLEAN UP DAY

Jornada de neteja del litoral del Garraf, aquest dissabte


Redacció Sitges

06-05-2014 15:12

L’acció s’iniciarà a les 9 del matí amb una concentració de les persones voluntàries a la Platja de les Anquines de Sitges i davant de l’Ermita de Sant Cristòfol a Vilanova

Consorci Colls-MIralpeix. Imatge d'arxiu d'una neteja de la costa del Garraf

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Amb l’impuls de la Unió Europea, i la coordinació a Catalunya de l’Agencia Catalana de Residus, la Diputació de Barcelona i l’Àrea metropolitana de Barcelona, i en el marc de la Setmana Europea de Prevenció de Residus, el Consorci dels Colls organitza, amb la participació dels ajuntaments del litoral de la comarca i la col•laboració Nootka, una de les 94 accions de neteja dels espais naturals que tindran lloc aquest dissabte a tot el país.

L’acció que es durà a terme serà la neteja dels espais del litoral dels Colls, entre Vilanova i Sitges, seguint el camí de ronda per terra, i també fent la recollida de residus a la part marina amb la utilització de caiacs.

El Clean Up Europe és una activitat que necessita de la col•laboració de la ciutadana i que té com a objectiu la sensibilització sobre la necessitat d’evitar la generació de deixalles al litoral. Els residus que es troben a les roques poden posar en perill a les persones que utilitzen aquest espai per pescar, banyar-se o passejar i, per aquest motiu, és important fer pública la situació i l’estat actual de conservació del litoral, al mateix temps que es fomenta la consciència ciutadana per tal de mantenir el seu bon estat natural.

L’acció s’iniciarà a les 9 del matí amb una concentració de les persones voluntàries a la Platja de les Anquines de Sitges i davant de l’Ermita de Sant Cristòfol a Vilanova, per fer el recorregut fins a la Cala dels Gegants. A partir d’allà es farà la neteja del litoral, un grup fins a Sitges i l’altre fins a Vilanova. Paral•lelament, els voluntaris en caiac faran els recorreguts per mar, recollint les deixalles del mar. Totes les persones que vulguin participar, (especialment les que vulguin fer-ho en caiac) poden fer la inscripció al Consorci dels Colls consorci@collsmiralpeix.cat. L’organització recomana que el voluntariat porti guants, gorra, calçat adequat, crema solar i aigua, per a dur a terme l’activitat.
 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.