Vegueria del Penedès

ALUMNES ANTIFEIXISTES DE CATALUNYA

L'Amical de Mauthausen convoca a Vilanova la Xarxa d'Alumnes Antifeixistes


Redacció Vilanova i la Geltrú

20-05-2014 11:04

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Amical de Mauthausen i altres Camps, ha convocat per aquest dijous 22 de maig al matí a  alumnes representants dels centres de secundària de Catalunya, que formen part de la Xarxa de Instituts Antifeixistes de Catalunya, a la I Trobada d’Alumnes que tindrà lloc a Vilanova i la Geltrú, a la seu del Centre de Recursos Pedagògics a la capital del Garraf.

Davant el creixent rebrot de les actituds feixistes i racistes a Europa, i davant del perill de creixement de la extrema dreta, es fa imprescindible des de l’Amical impulsar i potenciar el treball amb la joventut i unificar esforços, i especialment treballar plegats i plegades en l’àmbit pedagògic per a la difusió, sensibilització i defensa dels valors democràtics, de la tolerància i la llibertat, i per mantenir viva la memòria dels qui van ser els primers lluitadors/es antifeixistes a Europa, republicans i republicanes.

En aquesta trobada, l’Amical reuneix als centres de secundària i a alumnes de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat, que ja fa temps venen participant en projectes de prevenció del feixisme i de recuperació de la memòria històrica, amb treballs dins al centre i en els viatges que organitza l’Associació als camps de concentració, i també a nombrosos centres i alumnes que tot just ara s’incorporen a aquesta tasca.

Els objectius bàsics de la trobada son Crear la Xarxa d’alumnes antifeixistes de Catalunya, en el marc de la Xarxa de Centres i de Ciutats antifeixistes, una xarxa que des de l’àmbit local vol unir la ciutadania, les administracions locals i els centres educatius en la defensa dels valors humans i democràtics; Intercanviar experiències de treball i metodologies entre alumnes i centres (visites als camps,treballs als centres, accions concretes, activitats artístiques, publicacions, etc); i definir un decàleg d’idees bàsiques que permeti elaborar una declaració o  manifest dels joves per a ser llegit arreu el proper Dia Internacional de l’Holocaust, al gener del 2015.

En aquesta trobada es presentarà també una proposta d’un espai virtual jove, i un perfil de facebook, que siguin les plataformes de relació, informació, reflexió i debat per a tot l’alumnat participant.

La trobada començarà a 2/4 d’11 del matí i fins a 2/4 de 3, amb la presencia d’alumnes i professorat de centres entre altres, de Vilanova, Sitges, Sant Pere de Ribes, Cubelles, Gavà, Manresa, Santa Coloma de Gramanet, Sant Celoni, Barcelona, o Lleida.

A la trobada assistiran també representants del Memorial Democràtic, la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Ariadna Llorens, acompanyats pel president de l’Amical.

Aquest treball en xarxa promogut per l’Amical, vol continuar amb els enllaços amb centres i ciutats d’arreu de l’Estat i amb els centres i ciutats europees  com Weimar o Mauthausen, on l’intercanvi entre ajuntaments, ciutadans i ciutadanes i alumnes, pot ajudar a consolidar aquest espai antifeixista consistent, que eviti el perill del rebrot de la ideologia nazi al vell continent.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.