Vegueria del Penedès

NIVELL 10

El projecte Activa't de Sitges, reconegut com a Bona Pràctica per la Diputació


Redacció Sitges

28-07-2014 21:01

A través de grups de voluntariat, Activa’t per al Treball ha servit als usuaris de la borsa de treball de Nivell 10 per millorar competències com els idiomes

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La Diputació de Barcelona ha destacat al seu butlletí d'e-conomies locals, el projecte Activa’t per al Treball de Nivell 10, en l’apartat Bones Pràctiques, que són les que compleixen objectius i poden ser un referent per a altres serveis locals d’ocupació catalans. Dels 34 projectes presentats com a bones pràctiques, el de Nivell 10 ha estat seleccionat. El projecte a Sitges va néixer amb l’objectiu de millorar la percepció de les capacitats de les persones que cerquen treball mitjançant l’exercitació i la pràctica de les habilitats i la renovació d’estratègies personals.

Activa’t per al Treball és un projecte basat en l'ajuda mútua mitjançant l'organització de tallers de formació en competències transversals, bàsicament d’idiomes i TIC. Organitzats en petits grups de treball, els tallers estan dinamitzats per una persona voluntària usuària del Servei Local d'Ocupació i beneficien als participants, que adquireixen noves competències transversals, i a la persona que desenvolupa les tasques de monitor, ja que pren seguretat com a formadora d'equips. El regidor de Competitivitat i Ocupació, Jordi Mas, ha destacat “el valor d’aquesta iniciativa de Nivell 10 que, amb una dotació econòmica molt petita, però amb grans dosis de creativitat, enginy i sentiment de treball en grup, ha realitzat aquest projecte que, a més, ara, serveix d’exemple per a altres serveis locals d’ocupació, perquè compleix els objectius i motiva tant als participants com als guies de grup”.

Les persones participants han pogut millorar les converses en anglès, italià, castellà i català, i han treballat aspectes informàtics com el tractament de texts o correus electrònics, arxius i classificació de documents, cerca d’informació i quines xarxes socials existeixen i quines són de major utilitat. Es va fer també un seminari d’atenció al client i un altre d’emprenedoria per a l’anàlisi de les capacitats personals i la posada en marxa de les actituds emprenedores dels participants.

El projecte va començar l’octubre de 2013 i ha finalitzat el mes de juny d’aquest any.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.