Vegueria del Penedès

REORGANITZACIÓ

Redueixen el temps d'espera a urgències al Garraf a través del mètode Lean


Redacció Vilanova i la Geltrú

09-08-2014 10:31

Els centres del Consorci Sanitari del Garraf també han pogut incrementar així l’activitat quirúrgica

Consorci Sanitari Garraf. Quiròfan. Operació al Consorci Sanitari del Garraf

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Consorci Sanitari del Garraf consolida la metodologia Lean com a eina de millora de la qualitat i seguretat dels processos assistencials de l’organització. L’ús d’aquest mètode de reenginyeria de processos aplicat a diferents àrees de l’organització i els bons resultats obtinguts, han motivat la visita de Dan Jones, un dels referents internacionals del mètode Lean. L’eina ja s’ha aplicat a l’Àrea Quirúrgica, Urgències, Admissions, Convalescència, Consules Externes, Hospitalització, Endoscòpies, Llarga Estada, i entre el Col·lectiu de portalliteres.

Millores a l’Area quirúrgica
La implantació del mètode Lean dins de l’Àrea Quirúrgica ha estat tot un èxit. Entre les millores que s’han aconseguit destaca l’increment de l’activitat quirúrgica en un 18,7%. Segons el Coordinador de l’Àrea Quirúrgica, el Dr. Xavier Perez, “es van reorganitzar les tasques que es feien entre intervencions, eliminant aquelles que no aportaven valor afegit, i reduint el temps entre operacions”.  D’aquesta manera tal com afirma el Dr. Pérez, “amb els mateixos recursos i la mateixa ocupació, ara podem fer 30 intervencions més cada mes,  o el que és el mateix, al voltant de 350 operacions més a l’any”.

Millores en el temps d’espera d’urgències
Pel que fa a l’àrea d’Urgències, s’han reorganitzat els circuits d’atenció urgent de pacients de cirurgia i traumatologia. Això ha permès reduir de 84 a 32 minuts el temps d’espera a Cirurgia ortopèdica i traumatologia i de 49 a 39 minuts el temps d’espera a Cirurgia d’Urgències. Aquestes millores han tingut un efecte sobre la percepció dels usuaris, que han valorat més positivament aquesta disminució del temps d’espera a Urgències. A més a mes, tal i com explica el Cap de Servei de Traumatologia del CSG, el Dr. Llorenç Mateo, “en aquests moments també s’està treballant per reduir la llista d’espera de consultes de traumatologia a través del cribatge de les derivacions per assignar l’especialista més indicat en cada cas (traumatologia, reumatologia o rehabilitació), i evitar  així visites innecessàries.

Experts de Lean International visiten el CSG
Dan Jones, un dels referents internacionals del mètode Lean, va visitar el CSG per veure com s’havia aplicat i quines mesures s’havien establert en un entorn on aquest mètode no està tan implantat com en altres sectors com l’automoció o industrial.

El CSG va optar per implementar aquesta eina ja al 2011 com a instrument per incorporar la cultura de la millora contínua dins de l’organització. Per a la Directora de Qualitat, Rosa Simon, “lean es va veure com un mètode fàcil d’aplicar, que requeria de relativament poca formació i sobretot que comptava amb els professionals a fi de que fossin les mateixes persones que realitzen les tasques les que aportessin millores per redissenyar els processos, i aquest ha estat el gran èxit”.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.