FESTA MAJOR 2014
19-08-2014 11:08
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Coincidint amb la Festa Major de Vilafranca, la Biblioteca Torras i Bages torna a celebrar el seu aniversari, enguany el 80è, amb el quart lliurament de la col·lecció de punts de llibre on la il·lustració està relacionada amb algun motiu o indret de Vilafranca o la comarca.
Aquest any és Anna Mongay qui ha col·laborat en aquesta iniciativa: il·lustradora de Pacs del Penedès, es va formar a la facultat de Belles Arts de Barcelona i a l’Institut del Teatre. La seva primera feina com a dibuixant va ser a l’Enciclopèdia Catalana fent la “Super È”. Després ha fet molts llibres de text i de lectura infantil i juvenil en diferents editorials. Des del 2004 col·labora habitualment a la revista Cavall Fort i des del 2010 a la revista Tatano amb una pàgina de còmic per als més xics. http://www.annamongay.com/
L’Anna s’ha inspirat en els paisatges penedesencs per realitzar un treball on la natura i les persones en són protagonistes. Una nena observa un arbre mentre descansa davant l’església de Santa Magdalena de Pontons, tot convidant a conèixer el nostre territori fent caminades. El dibuix original passarà a formar part del patrimoni artístic local de la Biblioteca Torras i Bages.
Acompanyant aquesta imatge, en el revers del punt, es dóna informació sobre l’obra que ha inspirat a l’artista de Pacs i que forma part de la nostra col·lecció local. Es tracta del llibre titulat L’Alt Penedès per camins i dreceres: 16 excursions a peu, de Joan Domènech, Gabriel Espuñes i Fèlix Masachs, publicat aquest any per Edicions i Propostes Culturals Andana.
Del punt de llibre s’han editat 2.000 exemplars que seran repartits de forma gratuïta, a la mateixa biblioteca, a partir del 22 d’agost.
PUBLICITAT
PUBLICITAT