FESTA MAJOR 2014
18-09-2014 19:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Santa Tecla i la Mercè, el tàndem habitual dels Castellers de Vilafranca cada mes de setembre. Amb la diada del primer diumenge de Festes de Santa Tecla a la butxaca, aquest diumenge 21 de setembre els Verds arriben a Barcelona per participar a la diada de colles convidades de la Mercè. L’actuació serà a les 12 del migdia a la Plaça de Sant Jaume i els de Cal Figarot compartiran plaça amb els Castellers de Barcelona i els Minyons de Terrassa.
Els Verds arriben a la Mercè amb la pressió del Concurs de Tarragona a dues setmanes, però també amb una gran actuació al primer diumenge de festes de Santa Tecla a l’esquena, on van descarregar, entre altres, el 3 i el 4 de 9 amb folre i l’agulla i el pilar de 8 amb folre i manilles.
La de Barcelona, però, no serà l’última actuació dels Verds abans del Concurs de Castells de Tarragona, ja que el proper diumenge 28 de setembre, els vilafranquins celebraran la Diada de Sant Miquel, patró de la colla.
Els Verds, Teclers d’Honor
El passat diumenge a la tarda, poques hores després de la diada del primer diumenge de festes de Santa Tecla, els Castellers de Vilafranca van ser nomenats Teclers d’Honor, un reconeixement que any rere any i coincidint amb l’inici de la Festa Major de Tarragona, Santa Tecla, s’atorga a diverses personalitats i institucions de la ciutat, com per exemple, a castellers i castelleres dels Xiquets de Tarragona i de la Colla Jove Xiquets de Tarragona que tenen una trajectòria de més de 25 anys a les seves respectives colles.
L’homenatge als Teclers d’Honor es va fer dins l’acte que rep el nom de ‘La Crida de les Festes’ i que dóna el tret de sortida a la Festa Major. Els Castellers de Vilafranca i la Colla Vella dels Xiquets de Valls van rebre el reconeixement com a Teclers d’Honor pel seu compromís amb la Plaça de la Font any rere any a la diada del primer diumenge de festes i pels castells alçats al llarg dels últims anys.
PUBLICITAT
PUBLICITAT