FORMACIÓ I INSERCIÓ
13-10-2014 10:36
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Servei d’Ocupació i Formació de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, enceta a la Fassina un nou curs del programa de formació i inserció (antics PQPI) amb l’objectiu de formar professionalment a joves entre 16 a 21 anys, que desitgin adquirir experiència professional en l’àmbit de la cuina i els serveis de la restauració, que els permeti la incorporació al món laboral o l’accés als Cicles Formatius de Grau Mig.
Un total de 15 alumnes tenen l’oportunitat de participar en aquest programa, anomenat La Forquilla, formant-se com a auxiliars d’hoteleria en les especialitats de cuina i serveis de restaurant i bar. El curs té una durada de 1.000 hores de formació teoricopràctica, de les quals 216 són pràctiques en empreses del sector situades a la comarca de l’Alt Penedès.
El Servei d’Ocupació i Formació–La Fassina compta amb unes instal·lacions de cuina adequades i homologades per la Generalitat de Catalunya per impartir aquest tipus de formació, a banda de la infrastructura de l’Alberg Municipal que els alumnes aprofiten per desenvolupar la seva formació teoricopràctica a l’espai de bar i restaurant.
El pla d’estudis del curs combina una formació professional del sector, amb aprenentatges de tipus més general on es treballen coneixements de l’entorn social, llengua, matemàtiques, tecnologies de la informació i la comunicació, amb activitats aplicades a la vida quotidiana i altra formació relacionada amb el seu desenvolupament personal i d’assessorament professional.
Des del Servei d’Ocupació i Formació es treballa amb l’objectiu de proveir el sector empresarial tan de Vilafranca com de la comarca de perfils professionals ben preparats tan per a petits negocis de restauració com per a qualsevol empresa relacionada amb l’hoteleria.
PUBLICITAT
PUBLICITAT