CONCURS D'ESPOTS PUBLICITARIS CONTRA LA DISCRIMINACIÓ EN SALUT MENTAL
08-12-2014 9:43
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’auditori del museu VINSEUM s’ha omplert aquest dijous amb motiu de la gala de lliurament de premis del V Concurs d’espots publicitaris contra la discriminació en salut mental, organitzat per Obertament i amb el suport de les entitats vilafranquines Entrem-hi i El Turó, impulsores de la iniciativa fa cinc anys.
El concurs d’espots publicitaris ESPOT és una iniciativa de participació i sensibilització sobre la normalització de la salut mental, per tal de fer caure els prejudicis i trencar el tabú que existeix avui en dia sobre el tema, a través del llenguatge audiovisual i publicitari.
La gala ha estat conduïda pel físic i presentador televisiu Toni Mestres, el qual ha desvelat el nom dels espots guanyadors entre els 10 espots finalistes que s’han projectat durant l’acte. Els premis han estat lliurats per membres del Jurat del Concurs, que ha comptat amb experts de la comunicació i la publicitat i representats de les entitats fundadores.
A l’edició d’enguany s’han presentat un total de 42 espots que optaven a 5 premis amb una dotació econòmica de 5.000 € en total:
Primer Premi, dotat amb 2.000 €, per “Que si patatín, que si patatán” d’Ignasi López
Segon Premi, dotat amb 1.000 €, per “Cap prejudici” de Berta O.Peig i Josep Prat
Tercer Premi, dotat amb 500 €, per “El resto lo rellena tu imaginación” del Club Social Dreta Eixample CPB
Premi Especial Entitat, dotat amb 1.000 €, per “Somos como tú” del Centre de Rehabilitació i Integració de Creu Roja Castelló
Premi Votacions Online, dotat amb 500 € i una escultura de l’artista Ricard Mira, per “Somos como tú” del Centre de Rehabilitació i Integració de Creu Roja Castelló
Sota el lema “Dóna la cara” els participants han promogut en els seus vídeos que es parli sobre la salut mental amb normalitat per ajudar a trencar el tabú social existent. “Donar la cara és una responsabilitat de tots” ha estat una de les frases més repetides durant la gala. “Estic molt sorprès perquè la proposta era molt arriscada, però des de la simplicitat i el humor crec que he pogut expressar la idea”, ha manifestat el guanyador, Ignasi López, en recollir el premi.
Des de la passada edició el Concurs ESPOT s’emmarca dins l’estratègia d’Obertament, l’aliança català de lluita contra la discriminació que pateixen les persones amb trastorn mental, amb l’objectiu de consolidar-lo com un esdeveniment de referència en l’àmbit publicitari i la salut mental i obrir-lo a la participació de tota la ciutadania. No obstant, el concurs s’ha mantingut Vilafranca, ja que Obertament aposta per la territorialitat com a valor afegit, fomentant les accions locals i establint relacions amb diferents els agents socials, ens i administracions locals.
La companyia farmacèutica Janssen ha estat el patrocinador principal d’aquesta edició del Concurs.
La cloenda va anar a càrrec d’Anna Doblas Ruiz, regidora de Salut; i Sebastià Jané Arrufat, regidor de Benestar Social, Igualtat i Convivència i Ciutadania de Vilafranca del Penedès.
PUBLICITAT
PUBLICITAT