PUBLICITAT
CINEMA
18-03-2015 20:56
En el marc de les tradicionals sessions dels dijous, la programció del Cineclub Sitges aposta pel cinema d’autor en versió original i també compromès. En aquesta lína es projecta aquest dijous la pel·lícula Leviathan, un retrat de la corrupció estesa per tots els estrats i el sistema polític de Rússia. La cinta s’exhibirà excepcionalment en una única sessió a les 20.30 hores al Casino Prado, ja que té una durada de 141 minuts.
Leviathan, el quart llargmetratge del director rus, Andrey Zviaguintsev, segueix l’odissea d’un mecànic que es nega a vendre la seva casa a un acalde cobdiciós, que vol intentar fer-lo fora. Aquest drama, ple de sarcasme i nominat a l’oscar de millor pel·lícula de parla no anglesa, compta amb diversos reconeixements com el premi al millor guió del Festival de Canes. Al marge de les distincions, la cinta ha aixecat controversia a Rússia, especialment entre els polítics del govern de Putin.
Amb l’objectiu d’apropar-se a cinematografies de diverses nacionalitats, el Cineclub Sitges programa el nou títol de Zviaguintsev, un cineasta rus conegut per títols com El retorn amb el qual va obtenir el Lleó d’Or de Venècia l’any 2003 i Elena, premi especial del jurat “Una certa mirada” al Festival de Canes. Amb Leviathan, l’entitat difon una de les produccions russes amb un gran ressò internacional.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT