DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

INFORMÀTICA

El super computador ens ha quedat petit


Francesc Badia Vilanova i la Geltrú

24-03-2015 10:42

Tant l'hem omplert que se'ns ha escalfat, se li han creuat els cables i ha començat a fer bajanades

Eix. Supercomputador MareNostrum

Tots tenim un parent a qui li endollem tot el que tenim a casa i no fem servir, només, perquè ell té un armari més gran que el nostre. Fins al dia que de tant veure pujar trastos els veïns malparlen d’ell com si tingués la síndrome de Diògenes. El Marenostrum no pot arribar a ser un trasto vell tot i que els supersordinadors tenen una vida molt efímera. De fet, en tecnologia res té el do de la perdurabilitat. I això, no ens enganyem, que evolucionar no vol dir fer una cosa rere l’altra. Inventar no consisteix a resoldre problemes. És una qüestió purament mercantilista. Mentre: reciclar, aprofitar i restaurar serveixin per guardar les aparences. Però el nostre 49% de sant ordinador no fou pensat per a jugar partides d’escacs com si es tractés d’un Deep Blue qualsevol. Els seus circuits remenen un gran banc de dades, per fer un grapat d’anàlisis, a una velocitat de vertigen, per diferents col·lectius d’usuaris. Un ordinador concebut per treballs científics d’envergadura.

La seva remodelació no depèn de la bona voluntat d’un familiar o amic que sap una mica d’informàtica i ens vol fer el favor de venir a casa a fer-nos una posada a punt i, de pas, la cerveseta.

L’altre enginy és l’ordinador de l’estat de la noció (sense errada ortogràfica). El que sap més de nosaltres que nosaltres mateixos, fa temps que se li han fos els xips. Total per l’anàlisi sistemàtic d’una equació: “una i grande en lo indivisible” partit entre 18, que els ha creat una incògnita que no sabem com resoldre. Mirin que a Catalunya som pesseters, doncs, ni per aquestes! I el super computador d’ells, que és el de la hisenda pública i que no sap dir mentides, però, li fan dir, no sap d’on més en pot treure suc. Clar que sempre es pot esprémer un xic més. O per ser com diuen que és, detectar els fraus dels lladres del gremi.

Ara diuen que la remodelació del Marenostrum costarà més, comparativament parlant, que el que va costar l'original. La despesa de la seva ampliació es justifica per si sola. El somni de la direcció de qualsevol museu (llegeixis, Cau Ferrat de la Vella Subur). Sí, estimades lectores i estimats lectors, el Marenostrum és a bord del col·lapse, com el nostre mar. Encara que en aquest cas no hi càpiga més merda.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.