JARDINERIA
18-05-2015 16:20
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Una de les palmeres de la plaça de la vila, de Vilanova i la Geltrú, ha haver de ser talada divendres a la tarda, després que un sobtat cop de vent li trenqués el tronc.
Els fets es van produir arran d'un grop de vent, que es va formar entre les localitats de Vilanova i Sitges, i que es caracteritza per vents sobtats, de forta intensitat i direcció variable. Un d'aquests episodis es va concentrar a la plaça de la Vila, afectant greument la palmera que hi havia davant de la Casa Olivella.Palmera plaça de la Vila
El trencament es va produir, a dos metres i mig d'alçada, en forma de T, de manera que la fissura tenia 20 centímetres en horitzontal i 50 centímetres en vertical.
La policia local va rebre l'avís d'un ciutadà que va sentir com cruixia el tronc, després del cop de vent. En aquell moment es va avisar al Servei de Jardinera Municipal, que estava realitzant altres serveis de retirada de branques d'arbre en d'altres punts de la ciutat. Un cop fetes les comprovacions i corroborar l'existència d'aquest trencament, es va decidir talar la palmera per motius de seguretat, i també perquè la seva afectació la feia irrecuperable. L'actuació va comptar amb la col·laboració del parc de bombers de Vilanova i la Geltrú.
PUBLICITAT
PUBLICITAT