DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

POST FESTA MAJOR

Museus de Sitges obre les portes per apropar l’obra d’Enric Morera


Redacció Sitges

27-08-2015 10:46

Entrada lliure durant dos dies i Peça del Mes dedicada al compositor

Enric Morera és el gran protagonista a Museus de Sitges en aquesta setmana postFesta Major. L’exposició Enric Morera i el seu món, que presentem a Can Rocamora, constitueix el pol d’atracció de diferents iniciatives per a recordar i homenatjar el gran compositor barceloní estretament vinculat a Sitges, en el 150 any del seu naixement.

Amb la intenció que els sitgetans puguin accedir gratuïtament a l’exposició, tant el Cau Ferrat com el Museu de Maricel tindran divendres entrada lliure. Can Rocamora forma part del complex de tots dos museus i el seu accés és conjunt al del Cau i el de Maricel. Per aquest motiu, Museus de Sitges ha decretat dos dies d’entrada lliure (28 d’agost i 25 de setembre) com a colofó a la Festa Major i Santa Tecla, que se sumen als habituals del primer dimecres de cada mes.

Precisament, aquest divendres 25, la Peça del Mes està dedicada a Enric Morera. Es tracta de tres opuscles de cançoners amb música del compositor i il·lustrats per Santiago Rusiñol, Miquel Utrillo i Alexandre de Riquer, respectivament. Les tres peces són del 1897, corresponen a la col·lecció de nou opuscles Cançons catalanes harmonitzades per Enric Morera, que va editar L’Avenç i formen part del fons del Cau Ferrat. La presentació anirà a càrrec de Vicenç Morando.

L’exposició Enric Morera i el seu món es pot veure fins l’1 de novembre. Posteriorment, la mostra recorrerà altres poblacions catalanes. L’exposició està estructurada en quatre àmbits: De l’Argentina a Brussel·les (sobre els seus inicis), La irrupció modernista (i el seu paper a les Festes Modernistes de Sitges), La plenitud musical (com a compositor reconegut que abraça gairebé tots els gèneres) i Pedagog i mestre (en què esdevé una referència per a diverses generacions de músics catalans). La mostra reuneix un centenar de peces, entre obres d’art, partitures manuscrites i impreses, publicacions i objectes personals.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.