DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

VANDALISME

Un detingut per provocar desperfectes a l'accés de l'estació de tren de Vilanova


ACN/ Gemma Sánchez Vilanova i la Geltrú

29-09-2015 19:44

Els Mossos d'Esquadra el van identificar amb les imatges de videovigilància i li atribueixen un dels reiterats atacs que hi ha hagut des del juny

Detall d'un vidre esmicolat en una màquina validadora de l'accés secundari de l'estació de trens de Vilanova i la Geltrú. ACN

Els Mossos d'Esquadra han detingut un home per haver provocat destrosses a l'accés del barri de mar de l'estació de Renfe de Vilanova i la Geltrú. Segons han confirmat fonts policials a l'ACN, l'arrestat va ser identificat gràcies a una de les càmeres de videovigilància, que el va enregistrar el passat 11 de setembre quan ell mateix es va encastar contra una de les màquines validadores per trencar-ne el vidre. A partir d'una investigació conjunta entre els Mossos d'Esquadra i la Policia Local, la policia catalana el va detenir divendres passat. Es tracta d'un veí de Vilanova i la Geltrú de 33 anys amb diversos antecedents policials. En aquesta ocasió, ha estat denunciat per un delicte de danys.

Fonts dels Mossos d'esquadra han assegurat que les imatges enregistrades a l'accés secundari de l'estació només han permès atribuir-li un dels reiterats atacs vandàlics que hi ha hagut des del mes de juny. D'aquesta manera, continua oberta la investigació de la desena de destrosses que s'han produït durant els últims quatre mesos. Cada cop que hi ha hagut desperfectes a les màquines validadores, Renfe ha mantingut l'accés tancat fins que ha resolt la incidència. Segons la companyia ferroviària, cada reparació ha costat més de 1.000 euros.

Compromís per incrementar la seguretat

Renfe s'ha compromès amb l'ajuntament de Vilanova i la Geltrú a reforçar la seguretat d'aquest accés ubicat al barri de mar, amb més presència d'agents de seguretat i la instal·lació de materials més resistents. La direcció de la companyia s'ha reunit aquest dilluns amb membres del govern municipal, que exigien solucions davant el vandalisme, evitant mesures dràstiques com el tancament definitiu de l'accés. L'alcaldessa, Neus Lloveras, ha recordat que el tancament temporal del pas per vandalisme "està perjudicant molta gent" i ha lamentat que s'hagin hagut de prendre mesures extraordinàries per frenar la situació.

El director de Renfe, Fèlix Garcia, ha garantit que mantindran el pas obert. Amb tot, també ha demanat al govern que revisi les targetes de pas que tenen milers de veïns per utilitzar l'accés per creuar a l'altre cantó de la ciutat a través del passadís subterrani. Segons Garcia, un 60% d'aquestes targetes s'utilitzen fraudulentament per accedir a les andanes i agafar el tren sense pagar bitllet. Per aturar-ho, l'Ajuntament inhabilitarà les targetes actuals i en concedirà de noves exclusivament a les persones grans o amb mobilitat reduïda que viuen prop de l'accés. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.