DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

BANDA AMPLA

Competència multa Telefónica amb 5 milions d'euros


ACN Barcelona

15-10-2015 16:18

La CNMC considera que va cometre pràctiques irregulars amb els operadors als quals lloga línies de banda ampla d'alta capacitat

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat Telefónica amb 5 milions d'euros per cometre pràctiques irregulars amb els operadors als quals lloga línies de banda alta d'alta capacitat. Els operadors afectats són BT, Vodafone i Jazztel i les pràctiques, detectades entre l'octubre del 2010 i el febrer del 2015, passaven per l'aplicació de sobrecostos no regulats, de clàusules de permanència injustificades o de terminis d'entrega superiors als estipulats. La CNMC considera provat que l'empresa va incomplir "de manera continuada" les condicions de contractació de les línies llogades pels operadors.

Concretament, l'empresa hauria incomplert les resolucions de revisió de l'Oferta de Referència de Línies Llogades Terminals de Telefónica (ORLA), en la qual es regulaven les condicions de contractació.

Els operadors lloguen aquestes línies a Telefónica per connectar, amb un ample de banda garantit i simètric, les seves xarxes troncals amb el domicili final dels seus clients o connectar les estacions base de telefonia mòbil Els circuits llogats són una infraestructura fonamental perquè els operadors alternatius puguin oferir serveis de banda ampla d'alta capacitat a empreses, tant a grans corporacions com a pimes o autònoms. En concret, Competència ha detectat que Telefónica incompleix les condicions de provisió dels circuits Ethernet (circuits de gran capacitat").

La CNMC ha demostrat, a més, que la "conducta infractora" de Telefónica ha tingut diversos efectes negatius per als operadors que llogaven i els seus clients empresarials, ja que van haver de cancel·lar un percentatge important de sol·licituds de provisió d'aquest servei majorista o suportar l'aplicació de condicions diferents a les regulades.

Contra aquesta resolució no hi ha possibilitat de presentar cap recurs per la via administrativa però es pot presentar un recurs contenciós-administratiu a l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.