Vegueria del Penedès

LGTBI

Diversitat sexual i de gènere: reptes i oportunitats


CUM Vilanova i la Geltrú

02-10-2016 20:55

El debat sobre la desclassificació o despatologització de la transsexualitat ha cobrat en els últims anys una gran importància en el si de l'activisme trans, gai i lèsbic

Diversitat sexual i de gènere: reptes i oportunitats. EIX

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El debat sobre la desclassificació o despatologització de la transsexualitat ha cobrat en els últims anys una gran importància en el si de l'activisme trans, gai i lèsbic, i progressivament ha anat captant l'atenció de diversos professionals de la salut (sobretot psiquiatres, psicòlegs i psicoanalistes) de tot el món.

La transsexualitat està catalogada des de 1980 com un trastorn mental. Actualment els manuals de malalties mentals DSM-IV-R (elaborat per l'American Psychiatric Association APA) i CIE-10 (de l'Organització Mundial de la Salut-OMS) la recullen sota el nom de "trastorn de la identitat sexual o disfòria de gènere "o de" desordres de la identitat de gènere "respectivament.

Cal en aquesta introducció situar la problemàtica explicant concretament com es diagnostica el trastorn d'identitat de gènere, quina és la situació actual del tractament de les persones transsexuals en el sistema sanitari públic espanyol i l'estat de la qüestió de l'activisme per la despatologització trans.

En aquest context, el Campus Universitari de la Mediterrània, amb la coordinació del Servei de Convivència i Equitat de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, presenta el curs (gratuït) sobre “Diversitat sexual i de gènere: reptes i oportunitats”, del 4 al 27 d’octubre a l’EPSEVG. El curs estarà dirigit per per Gerard Coll-Planas, Doctor en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i professor a la Universitat de Vic, on dirigeix el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere.

Aquest curs vol donar elements teòrics i pràctics per incorporar la perspectiva de la diversitat sexual i de gènere en les polítiques locals i en concret en l’àmbit educatiu. Les sessions proposen un recorregut per situar com entenem el concepte de “diversitat sexual i de gènere”, com abordar la realitat de les persones gais, lesbianes, bisexuals, trans i intersexuals (LGTBI) i quines situacions de desigualtat i discriminació afronten. En aquest sentit, es presentaran diverses perspectives per intervenir i acompanyar infants, adolescents i joves en la seva experiència des de l’acompanyament individual fins a la transformació dels entorns educatius.

L’objectiu del curs és fer visibles altres formes possibles de viure el cos, la identitat, el gènere i la sexualitat.  També explicar en què consisteixen aquestes realitats (què vol dir ser intersexual, quin és el procés de les persones trans, quines opcions sexuals existeixen, etc..). Reflexionar críticament sobre com funciona el bullying LGTBfòbic entre els i les joves. I plantejar eines per acompanyar els joves LGTBI i els seus entorns. A la vegada, oferir recursos per transformar l’àmbit educatiu des de la perspectiva de la diversitat sexual i de gènere. I finalment, entendre com interseccionen els diferents eixos de desigualtat. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.