DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FLASH

ERC confia en la suma d'altres grups per presentar recurs contra la llei espanyola del vi


EL PUNT

02-09-2003 7:33


El diputat d'ERC Josep Huguet demanarà avui a la mesa del Parlament un ple per demanar la presentació d'un recurs d'inconstitucionalitat contra la llei espanyola de la vinya i el vi, aprovada recentment. El grup d'ERC ha pres aquesta determinació després que el Consell Consultiu hagi dit en un informe que la norma espanyola usurpa competències de la Generalitat, ja que «l'Estat es reserva tots els aspectes essencials per legislar el sector de la vinya i el vi», en paraules de Josep Huguet, entre altres, les sancions. Aquest dubtes se sumen als expressats pels representants del vi del Penedès, que ja van advertir al seu dia que hi havia contradiccions entre la llei espanyola i la catalana. Josep Huguet confia que IC se sumarà a la petició del recurs -totes dues formacions van instar el Consell Consultiu a pronunciar-s'hi- i també el PSC. Fins i tot, CiU, podria adherir-se, tot i que al congrés va votar a favor de la norma espanyola.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.