Vegueria del Penedès

DIPUTACIÓ

Sitges, segona localitat més coneguda de les comarques de Barcelona després de Montserrat


Redacció Sitges

23-01-2018 21:43

El 90% de les persones assegura que el turisme és beneficiós per a la seva comarca i concreta que el més important és el retorn econòmic que genera aquest tipus d’activitat

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Amb un 16% de visitants enquestats que l’identifiquen, Sitges se situa com el segon indret turístic més conegut de la província de Barcelona després de Montserrat (18%), segons un estudi fet el passat mes d’octubre per la Diputació de Barcelona entre més de 800 persones. A les dues destinacions les segueixen Calella (4’2%), el Montseny (3’2%), Castelldefels (3’1%) i la Colònia Güell (2,9%).

El 90% de les persones assegura que el turisme és beneficiós per a la seva comarca i concreta que el més important és el retorn econòmic que genera aquest tipus d’activitat. També destaquen l’intercanvi cultural que representa el turisme i la creació de llocs de treball. En canvi, el 23% assenyala com a fet negatiu l’aglomeració que suposa el turisme, un 14% el turisme de festa i un 9% l’incivisme.

L’enquesta assegura també que hi ha consens sobre la necessitat de continuar fomentant el turisme. Dos terços pensen que no limita les activitats i l’espai públic dels residents i que no s’està arribant al límit. Tot i això, el 30% diu que la seva comarca no hauria d’atraure més turistes o que s’està arribant al límit de la capacitat per poder absorbir el turisme. Superen el 30% els que creuen que el turisme limita les activitats i l’espai públic de la gent que viu aquí.

Més de la meitat de les persones entrevistades té una opinió favorable de la gestió que es fa del turisme a la seva comarca, mentre que el 10% la critica.

En les properes setmanes, Turisme de Sitges continuarà desplegant el seu Pla d’accions i  la destinació  tindrà presència en diferents fires vacacionals a nivell internacional com el Salon des Vacances de Brussel.les, del 1 al 4 de febrer; la ITB d Berlín del 7 a l’11 de març, i la MITT de Moscow del 13-15 de març.

Aquesta setmana passada, la regidoria de Turisme s’ha desplaçat a la 38a Fira Internacional de Turisme, FITUR, que s’ha celebrat de dimecres a diumenge a Madrid, on s’han mantingut diferents trobades per dinamitzar i reforçar l’activitat turística al municipi. Aquest any, la promoció s’ha fet tenint en compte l’augment de l’oferta hotelera amb la nova gestió de l’hotel de l’avinguda Sofia, el MIM; el Casa Vilella, al passeig Marítim, i el nou Me Sitges Terramar. Un altre element que també s’ha promocionat és el festival de música Jardins de Terramar. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.