DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

PESCA

La Confraria de Pescadors de Vilanova estudia les experiències innovadores de comercialització d'Astúries


Redacció Vilanova i la Geltrú

31-01-2018 12:18

El viatge s'emmarca en el projecte vilanoví per millorar la traçabilitat del peix, al qual l'Ajuntament de Vilanova dóna suport

Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.


Afegeix-nos com a mitjà preferit a Google

La Confraria de Pescadors de Vilanova estudia les experiències innovadores de comercialització d'Astúries. Ajuntament de Vilanova

Membres de la Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú van ser divendres passat a Astúries, amb l'objectiu de conèixer les iniciatives innovadores en comercialització pesquera que s'estan implementant a Cudillero i Avilés. La visita pretenia aportar elements i informació interessant per a l'elaboració del projecte de modernització i millora de la comercialització i la traçabilitat pesquera a Vilanova i la Geltrú.

Per part de la Confraria van viatjar a Astúries el president, Jaume Carnicer, i els membres de la junta Andreu Núñez i Rubén González. Els van acompanyar la responsable del Servei d'Atenció a l'Empresa de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Noemí Cusiné; la tècnica de la Direcció General de Pesca de la Generalitat Pilar Tudó, i la biòloga especialista en gestió pesquera Lydia Chaparro, en representació de la fundació ENT i redactora del projecte.

Als ports pesquers de Cudillero i d'Avilés, on els van rebre representants de les respectives confraries i també el responsable de comercialització de la Direcció General de Pesca Marítima del Principat d'Astúries, van conèixer les plataformes tecnològiques i el sistema d'etiquetatge i de venda implementats recentment, mitjançant un projecte finançat pel Fons Europeu Marítim i de la Pesca. El projecte de modernització i millora de la comercialització i la traçabilitat del peix a Vilanova i la Geltrú també es presentarà aquest primer trimestre de 2018 a una convocatòria de subvenció amb fons europeus. L'estudi previ i la redacció del projecte compten amb finançament municipal.

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú treballa coordinadament amb la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General de la Pesca, i amb la Confraria de Pescadors, per tal de promoure polítiques d'incentivació del sector pesquer. L'objectiu és garantir la viabilitat de l'activitat pesquera en el futur, per mantenir-ne i si pot ser incrementar-ne els llocs de treball actuals.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.