PUBLICITAT
MEMÒRIA HISTÒRICA
07-03-2018 16:42
Aquesta setmana s'ha desballestat la barca Mercè, que estava a la plaça del Port des que a finals de l'any 2004 la família Bardí en fes donació a l'Ajuntament.
Després d'estudiar totes les opcions, i buscar assessorament entre diferents agents del sector, s'ha optat per l'opció del desballestament, però sempre vetllant per la conservació del patrimoni pesquer de la ciutat, tenint en compte que aquesta era la darrera barca que es va construir a les drassanes Morató de Vilanova i la Geltrú.
És per aquest motiu que un equip d'experts del Museu Marítim de Barcelona ha col·laborat amb l'Ajuntament per documentar exhaustivament la història de la barca Mercè. Uns treballs de documentació de la barca Mercè, de 14,5 metres d'eslora i 4,76 de màniga, que es dipositaran a l'Espai Far.
Així, s'han aixecat plànols de l'embarcació per tenir-la completament documentada, i s'ha fet un treball de recerca per conèixer tot el procés, des de la construcció de la barca, fins a l'activitat que va tenir mentre va estar en actiu com a barca de pesca, entrevistant la família Bardí per tenir informació de memòria oral de protagonistes directes.
D'aquesta manera, tot i que la barca Mercè s'ha desballestat degut al seu precari estat de conservació, s'ha recopilat i ordenat tota la informació per tal de preservar la seva memòria històrica des de tots els punts de vista: social, constructiu, i oficial.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT