DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

RODALIES

Adif inicia diumenge a la nit el canvi de travesses d'una via entre l'Arboç i el Vendrell per habilitar el tercer fil


ACN El Vendrell

18-05-2018 18:55

Les actuacions obligaran a circular els combois de rodalies per l'altra via, amb modificacions que afecten les línies R4 i RT2

Adif iniciarà aquest pròxim diumenge a la nit una nova fase de la implantació de l'ample internacional en el tram del Corredor Mediterrani entre Martorell i Sant Vicenç de Calders amb les obres de substitució de travesses que permetran habilitar el tercer fil en una de les dos vies entre l'Arboç i el Vendrell. Les previsions de l'ens estatal que gestiona les infraestructures ferroviaris és instal·lar 20.000 travesses en aquest tram que seran aptes tant per a la circulació en ample convencional com internacional i permetran implantar el tercer carril. L'operació, per a la qual s'utilitzarà maquinària pesada, com batonadores i perfiladores, s'allargarà en diferents fases durant els pròxims mesos. Adif preveu que a partir del pròxim 10 de juny s'iniciï la col·locació de les noves travesses i altres treballs auxiliars a la segona via del mateix tram entre l'Arboç i el Vendrell, així com a les dues entre aquest últim nucli i Sant Vicenç de Calders.

Davant la "complexitat tècnic de les operacions" i la necessitat d'actuar en l'àmbit de la plataforma i sobre el conjunt dels elements del sistema ferroviari –tant la via, com l'electrificació, les instal·lacions de seguretat, comunicacions, senyalització i esquemes operatius de vies en diferents estacions-, el gestor ferroviari ha planificat les actuacions en diferents fases per "reduir les afectacions sobre la circulació de trens. Així, des de l'inici de la primera fase aquest diumenge 20 de maig i fins el 10 de juny se circularà per via única entre l'Arboç i el Vendrell, fet que reduirà la capacitat operativa del trànsit de trens en aquest trajecte.

Aquestes limitacions suposaran canvis en les línies de rodalies. Concretament, els trens de la R4 registraran un increment del temps de viatge entre l'Arboç i Sant Vicenç de Calders de cinc minuts en sentit nord i uns deu minuts en sentit sud. Aquesta modificació, segons Adif, permetrà mantenir la programació actual del trajecte Vilafranca-Barcelona. Addicionalment, els trens de la línia RT2 iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Sant Vicenç de Calders. Durant el temps que s'executin els treballs, a més, s'implementaran limitacions temporals de velocitat per garantir la seguretat de l'explotació ferroviària que s'aniran establint i suprimint en funció de l'avanç de les operacions.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.