PUBLICITAT
VILANOVA MIRA AL MAR
19-06-2018 22:22
El pescador Pau Pons i el científic Michel André van rebre ahir el premi Francesc Roig Toqués, que reconeix trajectòries professionals i vitals lligades al mar, tant en l'àmbit local com en l'àmbit nacional.
Pau Pons Inglada va ser reconegut per la seva dedicació al món pesquer durant tota la seva vida, i per la recuperació i la difusió de la història i la cultura marinera de la ciutat que dur a terme.
Michel André Sánchez, destaca per la seva trajectòria científica en el camp de la recerca i estudi de la contaminació acústica dels oceans, i com aquesta afecta els animals marins.
L'acte de lliurament dels premis es va dur a terme al Teatre Principal i va recordar amb imatges i intervencions la figura de Francesc Roig Toqués, impulsor del museu de curiositats marineres que des de fa alguns anys es pot veure a l'Espai Far. En l'acte també es va fer el lliurament del premi en l'apartat escolar, que ha guanyat l'Escola Volerany.
El periodista Bernat Deltell va ser l'encarregat de glossar la figura de Roig Toqués, recordant algunes de les moltes anècdotes vinculades a la col·lecció i també a la Carpa Juanita, un dels atractius més emblemàtics del Museu.
Els premiats van agrair el premi i van fer una defensa de la tradició marinera per un cantó i de la preservació dels mars i els oceans per l'altra. En l'acte també hi van intervenir la regidora de Cultura, Adelaida Moya, i l'alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras.
En la cerimònia es va projectar també el treball guanyador de l'any passat del concurs de curtmetratge El rotllo d'en Roig, que també ret homenatge a Francesc Roig, en aquest cas per la seva afició al cinema.
El periodista Jordi Martí va ser l'encarregat de presentar l'acte.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT