DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

DESPRÉS DE VACANCES

Pilars dels Bordegassos a la presó de Lledoners per exigir la llibertat dels presos polítics


Redacció Vilanova i la Geltrú

27-08-2018 9:59

La colla de Vilanova completa tres castells de set a Manresa en el reton a plaça després de les vacances d'estiu

Pilars dels Bordegassos a la presó de Lledoners per exigir la llibertat dels presos polítics. Bordegassos

La tornada a plaça després de l'aturada estiuenca dels Bordegassos de Vilanova va estar marcat per la reivindicació. La colla de la camisa groc terrós, que diumenge al migdia va participar a la diada de Festa Major de Manresa, va aprofitar la seva presencia a la capital del Bages per desplaçar-se al Centre Penitenciari Lledoners, a Sant Joan de Vilatorrada, per alçar dos pilars reclamant la llibertat de tots els presos i exiliats polítics.

La jornada va començar ben d'hora, amb els Bordegassos arribant a la presó de Lledoners a les onze del matí, on van coincidir amb els Castellers de Terrassa, que van voler sumar-se a la iniciativa. Les colles van alçar un total de quatre pilars de quatre simultanis, dos per colla, que van desplegar domassos reclamant la llibertat dels presos polítics. Diverses persones de Vilanova i comarca es van desplaçar també fins a la presó per mostrar el seu suport amb la iniciativa.

Tot seguit els Bordegassos es van desplaçar fins al pla de l'Om, a Manresa, prendre part de la diada de la festa manresana. Els vilanovins van completar tres castells de set, amb el quatre de set amb l'agulla com a construcció més destacada. La diada va estar marcada per les baixes, amb força efectius encara de vacances. Tot i això, els tècnics van aprofitar per avançar feina de futur. A primera ronda es va estrenar com a quart Lídia Couso, que es postula com una imminent nova quint de castell de vuit. Fins ara només havia ocupat posicions al pom de dalt i aquest cop es va estrenar a quarts d'un quatre de set. A tercera ronda va tornar a repetir posició, en aquest cas en el quatre de set amb l'agulla. Els dos castells es van completar amb molta comoditat.

A segona ronda els vilanovins van desmuntar un cinc de set que a mesura que es construïa va evidenciar problemes amb les alçades. A més, un casteller de tronc va patir una lesió. Tot plegat va fer que els tècnics optessin per desmuntar l'estructura. En ronda de repetició van optar pel tres de set, un castell sense massa història. Per acabar, els Bordegassos van completar el pilar de cinc.

Pel que fa a les altres colles, els Tirallongues de Manresa van descarregar el quatre de vuit, la torre de set i el set de set. Els Castellers de Terrassa van completar el cinc de set, la torre de set i el quatre de set.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.