DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FESTA MAJOR 2018

La cercavila infantil de la Festa de la Fil.loxera omple de vida els carrers de Sant Sadurní (VÍDEO)


Ramon Filella Sant Sadurní d'Anoia

08-09-2018 22:35

Entre el seguit de novetats que ha permès l'augment del pressupost, destaca la instal.lació de dues pantalles gegants que han permès fer el seguiment de la cercavila

La cercavila infantil de la Festa de la Fil.loxera omple de vida els carrers de Sant Sadurní. Ajt Sant Sadurní d'Anoia

Els més petits de Sant Sadurní d'Anoia s'han convertit aquest matí en els protagonistes, un any més, de la cercavila infantil de la Festa de la Fil.loxera emmarcada en el programa de Fires i Festes 2018. Una marea groga ha inundat els principals carrers del nucli històric sadurnienc en un recorregut que, com és tradicional, ha començat a la Plaça de l'Església al punt de les 12 del migdia i ha acabat a la Plaça de l'Ajuntament al cap de dues hores amb una gran explosió de color.

La cercavila ha comptat amb els elements més reconeguts de la Festa de la Fil.loxera. Ceps, larves, fil.loxeres, fil.loxeretes i pagesos han pres els carrers de Sant Sadurní per a representar de manera festiva i com es fa any darrera any des de fa dècades, un dels episodis més intensos de la història local. Tal i com ha explicat la regidora de Cultura de l'Ajuntament sadurnienc, Montse Medall, “estem davant una festa en plena fase d'expnasió i consolidació. Enguany hem incrementat el pressupost del conjunt de les Fires i Festes i això ens ha permès potenciar diversos aspectes”.

La cercavila infantil s'ha iniciat amb els tradicionals balls dels participants a la Plaça de l'Ajuntament. Posteriorment ha començat el recorregut pels carrers del Centre, recorregut que ha acabat, al cap de més d'una hora, a la Plaça de l'Ajuntament. Al voltant de 3 mil persones han presenciat o han participat de forma activa a la cercavila que ha acabat amb l'explosió de confeti de color groc que ha cobert els nens i nenes que estaven en aquell moment a la plaça.

L'alcalde sadurninenc, Josep Maria Ribas, ha assenyalat que “la participació a la cercavila infantil no para de crèixer en els darrers anys”. Ribas ha indicat, per altra banda, que “un dels objectius que ens marquem pel conjunt de Fires i Festes es augmentar el número de visitants de fora del poble. Creiem que és una festa espectacular que pot ser un gran reclam turístic per a Sant Sadurní d'Anoia i en això volem treballar en el futur immediat”.

Entre el seguit de novetats que ha permès l'augment del pressupost, destaca la instal.lació de dues pantalles gegants que han permès fer el seguiment de la cercavila des de punts allunyats del recorregut. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.