Vegueria del Penedès

MITJANS DE COMUNICACIÓ

Decreix la inversió en premsa i revistes, mentre els digitals pugen un 11,0%


AMIC - Àmbit d’Estratègia i Comunicació Barcelona

29-10-2018 13:43

Un dels grans mitjans com és televisió baixa un 1,7%, arribant a la xifra de 1.501,7 milions d’euros, representant el 46,9% del mercat

Decreix la inversió en premsa i revistes, mentre els digitals pugen un 11,0%. AMIC

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Segons l’últim informe de l’I2P corresponent al tercer trimestre del 2018, la inversió publicitària durant els nou primers mesos de 2018 ha crescut un 0,5% en relació al mateix període de l’any anterior arribant a la xifra de 3.200,1 milions d’euros, enfront dels 3.183,9 milions del 2017.

La premsa. Pel que fa a mitjans digitals, són el segon mitjà en importància, creix un 11,0%, aconseguint 425.500.000 d’euros i un 13,3% de participació de mercat. Premsa, és el tercer mitjà en inversió publicitària, retrocedeix un 6,6%, i arriba als 337.400.000 d’euros enfront dels 361.300.000 del mateix període de l’any anterior. Suplements i dominicals llança un índex d’evolució del -8,4% sobre els nou mesos corresponents a l’any anterior i 17,6 milions d’euros.

La televisió. Un dels grans mitjans com és televisió baixa un 1,7%, arribant a la xifra de 1.501,7 milions d’euros, representant el 46,9% del mercat. Una pèrdua d’un punt de participació. I és que els dos principals grups privats de televisió representen el 85% de la inversió en televisió. Mediaset, aconsegueix 657.100.000 d’euros davant 662 milions del mateix període de l’any anterior, reportant una caiguda del 0,8%. Per la seva banda Atresmedia, arriba als 617.500.000 d’euros enfront dels 639.300.000 del mateix període de l’any anterior, un descens del 3,4%. La resta de cadenes nacionals en obert creixen un 5,8% fins a arribar als 83.700.000 €.

Les televisions temàtiques creixen un 8,6% i arriben a una inversió de 73,0 milions €. La suma de totes les televisions, públiques i privades, baixa un 10,6% aconseguint una inversió de 68.400.000 €. Cinema presenta un creixement del 4,0%, de manera que assoleix una xifra, en el període gener-setembre de 2018, de 16,2 milions d’euros.

Estimació de la inversió. Pel que fa a l’estimació inversió publicitària al tancament del 2018, la previsió del PIB se situa en el 2,6%. dues dècimes menys que l’última previsió, a causa fonamentalment del refredament del consum privat. Les dades econòmiques que s’esperen per a l’últim trimestre de l’any són de certa desacceleració, la inversió publicitària també es desaccelerarà i en major mesura que l’economia.

I què depararà el 2019? Segons les previsions l’economia seguirà desaccelerant durant els propers trimestres. Alguns dels principals mercats d’exportació, sobretot a Itàlia i Regne Unit, amb prou feines creixen. D’altra banda, els mercats emergents experimenten fortes turbulències, especialment a l’Argentina i Turquia, afectats per crisis financeres. La inversió publicitària seguirà la tendència de disminuir lleugerament la participació dins del PIB; passarà del 0,386 estimat de tancament de 2.018- 0,274 en l’any 2019.

Us oferim l’informe bàsic Índex de la Inversió Publicitària, gener-setembre 2018, per gentilesa de Media Hotline-Arce Media.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.