PACTES DE GOVERN
23-07-2019 9:48
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’assemblea local d’Esquerra a Vilanova i la Geltrú ha aprovat per unanimitat aquest dilluns al vespre el pacte de govern proposat amb JxCat i Capgirem-CUP. El vistiplau dels republicans arriba l’endemà que l’assemblea dels cupaires també aprovés la proposta per àmplia majoria, mentre els postconvergents ja havien validat el pacte durant la setmana anterior. L’acord de les tres formacions suposa transformar l’actual govern d’ERC de només set regidors en un executiu independentista de majoria absoluta, amb 13 dels 25 membres del ple, gràcies a la incorporació dels tres membres de JxCat i els tres de Capigirem-CUP. Segons el calendari municipal, aquesta ampliació de cartipàs es durà a votació del ple del 29 de juliol.
El document aprovat per les tres assemblees estableix que Esquerra presidirà les àrees de Serveis Centrals, Seguretat i Economia, i també la de Promoció Econòmica, Ocupació i Innovació. En el cas de JxCat, assumirà la presidència de l’àrea Polítiques de Ciutadania, mentre que Capgirem-CUP presidirà Territori i Espai Urbà. A cada àrea, hi haurà regidors dels tres partits, si bé no ha transcendit quines seran les persones que ocuparan cada càrrec.
Pel que fa a les tinences d’alcaldia del govern encapçalat per la republicana Olga Arnau, la primera serà per a JxCat, la segona per a Capgirem-CUP i la quarta i la cinquena per a ERC. Esquerra també ostentarà el càrrec de portaveu del govern.
PUBLICITAT
PUBLICITAT