VITICULTORS DEL CAVA
29-11-2019 14:55
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, ha explicat aquest divendres a Vilafranca del Penedès durant la presentació d'un simposi per definir el futur del sector vitivinícola, que va reunir-se fa poques setmanes amb representants de l'empresa Henkell Freixenet per abordar el futur del cava i, concretament, el preu del raïm. Segons ha exposat Jordà, que va assistir a la reunió acompanyada de membres de l'INCAVI, la trobada va ser "agradable" i se'ls va deixar clar "que la pagesia s'havia de guanyar la vida". La titular d'Agricultura ha detallat que des de Henkell van trasllada-li la "preocupació" de l'empresa pels preus i assegura que van mostrar-se "predisposats a treballar" per desencallar aquesta qüestió. Jordà ha assegurat que la reunió es repetirà.
La consellera, preguntada per com va percebre el valor que dona Henkell Freixenet al cava, ha dit que "segur que no és el mateix" que el del territori però ha reiterat que el que cal és explicar-los "què representa el Penedès, la pagesia i el cava" per a Catalunya i "intentar acompanyar-los en el que puguem" perquè només així es podrà sortir de la crisi, ha dit Jordà.
Al mateix temps, sobre la cimera del cava amb tots els agents del sector que s'havia de celebrar aquest mes de novembre, Jordà ha explicat que no s'ha fet perquè primer s'havia de celebrar el plenari del consell regulador i aquest encara no s'ha convocat. Tot i així, la consellera ha insistit que la reunió es farà i que "tothom haurà de parlar clar".
PUBLICITAT
PUBLICITAT