Vegueria del Penedès

PANTÀ DEL FOIX

L’Agència Catalana de l’Aigua rehabilitarà el canal del reg del Foix per acabar amb els problemes de sobreeiximents


Redacció Cubelles

04-12-2019 9:42

L’ACA s'ha reunit amb Ajuntament, regants i representants veïnals per erradicar així l’entrada d’aigües a domicilis de Mas Trader i Les Estoreres

L’Agència Catalana de l’Aigua rehabilitarà el canal del reg del Foix per acabar amb els problemes de sobreeiximents. Ajuntament de Cubelles

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) impulsarà el breu la rehabilitació del canal de reg del riu Foix que ha de permetre, a banda de ser més efectiu de cara a l’abastiment dels pagesos de la zona, erradicar els problemes de sobreeiximents que sovint pateix la infraestructura i que provoca que negui algunes propietats de veïns de Mas Trader i Les Estoreres. Es dona així sortida, mitjançant la mediació de l’Ajuntament de Cubelles, a una reivindicació històrica i llargament reclamada pels afectats d’ambdós barris.   

Els responsables del departament de control i vigilància de preses de l’ACA van assumir el compromís durant una trobada promoguda per la regidoria de Medi ambient de l’Ajuntament, i on també hi van prendre part diversos representants veïnals dels dos barris afectats i el president de la comunitat de regants del Foix. Actualment, segons van explicar els portaveus de l’agència, s’està ultimant una auditoria de l’estat dels gairebé 30 km. que abraça el canal per, immediatament, redactar el projecte d’actuació i executar les obres. Malgrat que a la trobada no es va fixar una data d’inici dels treballs, sí que es va assumir que no es demoraria en excés.

A banda de la vegetació pròpia de l’entorn de la infraestructura, tant els directius de l’ACA com el president de la comunitat de regants van al·legar que l’actuació d’algunes persones incíviques també havien contribuït a taponar en ocasions el decurs del reg i, fins i tot, inhabilitar els mecanismes de prevenció provocant, així, els sobreeiximents. Els representants veïnals, al seu torn, van sol·licitar que s’acabés la cobertura del canal a l’alçada del carrer de l’Assutzena, de Mas Trader. 

Finalment, i responent a les interpel·lacions del regidor de Medi ambient, Josep Maria Hugué, des de l’Agència Catalana de l’Aigua també es va assegurar que la presa del pantà es troba en perfecte estat i que ha superat satisfactòriament el control anual de seguretat a què és sotmès, així com l’auditoria més elaborada que es duu a terme cada cinc anys.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.