PUBLICITAT
MOBILITAT
22-09-2020 10:01
Vilanova i la Geltrú ja fa anys que és una ciutat dormitori, on l'oferta laboral es basa en restauració, comerç i gestories. El gran volum de vilanovins/es que treballen ho fan fora, sobretot a Barcelona. Una Barcelona declarada zona de baixes emissions, amb un peatge impossible i costes del Garraf saturades. Només queda una opció: El "meravellós" transport públic.
Rodalies ja fa anys que s'ha quedat enquistada, amb un servei pèssim, impuntual, brut, insegur, amb incidències cada cop que plou... I l'altra opció són els autobusos Plana-Monbus, però l'èxit d'aquests i la manca d'ampliació de freqüències (Colau no vol tants busos) posa en perill als usuaris/es del servei. Caldria només a primera hora de mati (parlem de la franja de 6:30-7) que tornessin a oferir els 2 autobusos seguits (com feien abans de la covid-19). Moltes empreses ja han oblidat el teletreball i els estudiants universitaris tornen a les seves classes.
Els busos a primera hora van literalment plens, amb gent de peu. Cap distància i molt de risc en un trajecte que dura 1 hora mínim (depenent del trànsit). Viatjar en transport públic és una de les principals fonts de contagi covid.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT