Vegueria del Penedès

FRACÀS ESCOLAR

Vilafranca del Penedès, escollida per participar en el projecte Noves Oportunitats Educatives 4.10 de la Diputació


Redacció Vilafranca del Penedès

27-10-2020 Última revisió: 28-10-2020 8:52

El projecte vol promoure noves oportunitats educatives en la lluita contra l’abandonament escolar prematur

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès és un dels 8 ens locals escollits per la Diputació de Barcelona per participar en el projecte Noves Oportunitats Educatives 4.10. Es tracta d’un projecte que s’inscriu en el compromís de la Diputació amb l’Agenda 2030 i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i està impulsat per l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut. El projecte NOE se centra en lluita contra l’abandonament escolar prematur i la reducció de desigualtats socials, principalment destinat a joves de 16 a 24 anys. Vilafranca ha estat un dels municipis escollits gràcies al treball que està duent a terme en l’àmbit de l’abandonament prematur dels estudis amb l’objectiu de posar aquesta trajectòria en comú i millorar-la per tal d’oferir-la com a exemple a la resta dels 311 municipis.

En aquest projecte hi participen, a banda de Vilafranca, els ajuntament de Badia del Vallès, Mollet del Vallès, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Igualada i Mataró, i el Consell Comarcal d’Osona.

El  projecte NOE 4.10 aborda des d’una òptica local un dels reptes globals que més incidència té en el futur de les comunitats locals: promoure noves oportunitats educatives en la lluita contra l’abandonament escolar prematur, per als i les joves en risc d’interrompre o que han abandonat els seus itineraris educatius sense haver adquirit les competències necessàries per una bona inclusió social i laboral.

I ho fa proposant una nova generació de polítiques locals que atorguen als ajuntaments el lideratge en la prevenció i tractament de l’abandonament escolar, tot promovent un sistema de informació de base tecnològica que nodreixi i comparteixi la intervenció dels diferents serveis i equipaments municipals i dels agents que orienten i acompanyen els joves durant la seva trajectòria personal.

En definitiva, el projecte proposa reforçar models integrals d’actuació i generar recursos de noves oportunitats que garanteixin itineraris educatius personalitzats i flexibles.

 

Població diana

El projecte se centra en els i les joves que abandonen els estudis de l’ESO o no es graduen i es desvinculen del sistema o que es graduen en l’ESO però no continuen estudiant, els que abandonen els recursos de transició educativa (PFIs, cursos de preparació a les proves d’accés a cicles formatius de grau mig i altres recursos de nova oportunitat existents) i els que abandonen els estudis post obligatoris sense obtenir la titulació.

El projecte està previst que tingui una duració aproximada de 3 anys, és a dir, fins a mitjans del 2023 i a Vilafranca estarà impulsat inicialment pels serveis d’Educació i Joventut.

La regidora d’Educació de Vilafranca, Xell Montserrat, agraïa la confiança dipositada per la Diputació de Barcelona en l’Ajuntament de Vilafranca per dur a terme aquesta prova pilot del projecte NOE 4.10. “A Vilafranca volem ser punta de llança en el repte d’oferir noves oportunitats educatives per lluitar contra l’abandonament escolar prematur als joves que no troben en el sistema educatiu una resposta al seu projecte personal i educatiu. Comptem amb voluntat política, amb capacitat tècnica i amb una important trajectòria en la promoció de recursos d’orientació, d’acompanyament i de noves oportunitats educatives com a estratègia per promoure l’èxit educatiu i combatre l’abandonament escolar prematur”, ha dit la regidora.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.