MOBILITAT
04-11-2020 18:20
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Des de fa uns anys el Departament de Territori ha impulsat un conjunt de línies de transport públic denominades Bus Exprés. Unes línies que a diferència del transport clàssic interurbà, connecten territoris amb pols d’atracció, gran àrees urbanes com poden ser Barcelona i Tarragona.
A la comarca del Baix Penedès l’oferta és molt residual. Creiem que és necessari que es pugui millorar l’oferta del Bus Exprés a la comarca del Baix Penedès. Per una banda poder connectar la nostra comarca amb l’Àrea del Camp de Tarragona, actualment només hi ha una connexió ràpida entre El Vendrell i Tarragona, i entre Vilanova, Cubelles, Cunit, Calafell i desprès directe a Tarragona.
Creiem que cal millorar l’oferta tant cap a l’àrea del Camp de Tarragona, amb connexions amb la ciutat de Reus i el seu Aeroport i l’Estació del Camp de Tarragona d’Alta Velocitat, oferta avui dia inexistent sense fer transbord, no sempre coordinants a Tarragona ciutat.
Però sobretot cal ser conscients que el Baix Penedès té igual o major connectivitat i interacció amb Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.
En aquest cas l’oferta de Bus Exprés és inexistent, i creiem que hi ha molt temps a recuperar, sobretot veient la manca de fiabilitat i la poca competitivitat del servei de Rodalies Barcelona.
En aquest sentit creiem urgentment necessari la implementació d’un Bus Exprés direcció a Barcelona i la seva Àrea Metropolitana que surti de la comarca, concretament de El Vendrell, amb parada a Calafell poble/Calafell Estació, Segur Centre i Cunit Centre, desprès directe per la C32 a Barcelona. Al mateix temps creiem que cal millorar i potenciar la connectivitat entre la nostra comarca i la Universitat Autònoma de Barcelona, amb un servei exprés com comentàvem anteriorment.
Segons el responsable del partit al territori, Jaume Casañas, la Taula de Mobilitat de la Vegueria del Penedès serà l’espai adient per reforçar les demandes del territori i per implementar aquests serveis que demanem. Cal tenir present que el creixement de població és constant als municipis de la costa i que l’oferta del transport públic s’ha adaptar demanda del servei, que cada cop és més elevada.
Des de la formació lamenten que la darrera gran millora en transport públic va ser fa més de 5 anys, de la mà de la Delegació del Govern que presidia en Quim Nin que va impulsar diversos Bus Exprés i el Rodalies del Camp de Tarragona fins a L’Arboç. Des del 2015 estem sense novetats i esperem que aviat el Govern pugui donar resposta a les demandes del territori.
PUBLICITAT
PUBLICITAT