Vegueria del Penedès

MEMÒRIA HISTÒRICA

Un acte virtual explica l’escola en temps de la república als alumnes de Santa Margarida i els Monjos


Redacció Santa Margarida i dels Monjos

19-02-2021 11:10

Amb motiu d’aquest acte es van editar dos facsímils de la revista escolar Anhels, els números 5 i 6, que es van repartir entre les escoles del municipi

Un acte virtual explica l’escola en temps de la república als alumnes de Santa Margarida i els Monjos. EIX

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Els alumnes dels cursos compresos entre 3r i 6è de primària de les escoles de Santa Margarida i els Monjos van assistir ahir de manera virtual a l’acte que sota el títol “Els anhels d’una república, els Anhels d’una escola” va servir per donar a conèixer com la tècnica Freinet va canviar el tarannà de les escoles entre el 1934 i el 1937 i que, en el cas del municipi, es va plasmar i n’ha quedat testimoni mitjançant la revista escolar Anhels, sota el mestratge de Tomàs Cozculluela. L’enregistrament de l’acte es pot trobar al canal de Youtube de l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos.

Aquest acte s’emmarca en el programa d’activitats de l’exposició “Quan la vida entra a l’escola”, que fins el 21 de març es pot veure a Vinseum.

L’historiador Ramon Arnabat i el comissari de l’exposició, Albert Taulé, van conduir l’acte, que va estar presentat per la regidora de Cultura de l’Ajuntament, Esther Marmaneu i va cloure la regidora d’Educació, Neus Hernández.

Amb motiu d’aquest acte es van editar dos facsímils de la revista escolar Anhels, els números 5 i 6, que es van repartir entre les escoles del municipi per tal que els alumnes ho anessin treballant abans de l’acte virtual.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.