Vegueria del Penedès

INFRAESTRUCTURES

Per unes estacions de tren segures i dignes


Vilafranca en Comú Vilafranca del Penedès

08-06-2021 17:14

Molta gent de Vilafranca utilitza diàriament el tren per a desplaçar-se per motius laborals, educatius, per fer compres, per a anar a visites mèdiques o per motius de lleure.

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Segons dades del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de 2019 de l’Ajuntament de Vilafranca, s’estima en una mitjana de 6122 viatges diaris entre arribades i sortides de l’estació de Vilafranca.

A aquesta dada cal afegir-hi un gran nombre de persones de l’Alt Penedès que utilitzen la línia R4 des de les estacions dels Monjos, La Granada, Subirats i Sant Sadurní.

Aquest gran nombre de persones usuàries exigeix disposar d’estacions i baixadors amb les màximes condicions de seguretat i comoditat.

Un repàs de les deficiències de les estacions de la R4 a l’Alt Penedès posen de relleu, entre altres, les següents mancances:

• Deficient accessibilitat a les andanes. En algunes estacions cal travessar les vies (La Granada), d’altres per escales no accessibles (Sant Sadurní), algunes amb pocs ascensors que s’espatllen sovint (Vilafranca, Gelida, Monjos).

• Deficient il·luminació (Vilafranca, Sant Sadurní, Gelida,..).

• Falta de marquesines per resguardar-se de la pluja (Subirats andana direcció Sant Vicenç) o marquesines molt petites (La Granada en l’andana central). Escales de descens a l’andana direcció Barcelona exposada a la pluja (Vilafranca ).

• Lavabos poc accessibles (Vilafranca, Gelida, La Granada, Subirats,..).

• Pàrquings insuficients, no asfaltats i poc il·luminats (La Granada, Subirats, Gelida,..).

• Falta de senyalització a les andanes dels llocs on es situen les portes accessibles dels combois que en tenen.

• Panels indicatius de la circulació de trens i en els horaris, sovint amb lletra molt petita o poc clars.

Creiem necessari que el Pla  de Rodalies de Catalunya 2020-2030 concreti explícitament una millora integral de el transport ferroviari per Vilafranca i l’Alt Penedès, ja que les millores en les infraestructures i en el servei (connectivitat entre línies R4, R8, RT2, reducció del temps dels trajectes, freqüència de pas,...) s’han d’abordar amb la màxima urgència.

Urgeix reduir el transport per carretera i disminuir l’ús del vehicle privat per a lluitar contra la contaminació ambiental i frenar el Canvi Climàtic

Amb aquest fi, creiem indispensable la màxima implicació de totes les administracions (Ajuntaments, Consells Comarcals, Generalitat i Estat ) en la defensa de tots els usuaris del ferrocarril.

Vilafranca en Comú
Juny 2021
 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.