TRANSPORTS
28-07-2021 13:47
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El mitjà de transport per ferrocarril, sobretot les línies de Rodalies i, més concretament, la línia R4 de Sant Vicenç de Calders a Manresa, pateix històricament moltes mancances i dèficits producte d’una política de manca d’inversions i de manteniment que converteix aquest servei de transport públic en la ventafocs de la mobilitat.
Avaries degudes a la falta de manteniment de les línies, retards per qualsevol motiu, estacions sense les més mínimes condicions de comoditat, adaptabilitat i seguretat per als seus usuaris... en definitiva un drama al que s’enfronten cada dia milers de persones de la nostra comarca que utilitzen la R4 (des dels Monjos fins a Gelida) per motius laborals, d’estudis, comercials, o d’altres.
Dins d’aquest context, els Comuns del Penedès han creat una campanya reivindicativa per aconseguir una millora de les estacions de tren de la comarca. Campanya que han presentat aquest dimarts en roda de premsa i que consta de diferents accions de denúncia, de la que destaca la creació d’una web que pretén ser un punt de trobada entre totes les persones usuàries, explicar les seves ex periències, posar-hi fotos... A més, s’ha elaborat un manifest de denúncia de les mancances i es convida a tothom a signar-lo, a fi de fer la pressió necessària per aconseguir les millores.
La web és www.estacionsdignes.cat i a través d’ella es canalitzaran les demés accions de la campanya.
Ramon Arnabat i Montse Romagosa, de Vilafranca en Comú, i Robert Díaz, de Gelida en Comú compareixien ahir tarda davant l’estació de Rodalies de Vilafranca per presentar aquesta campanya i constatar que la majoria d’estacions del tram penedesenc de la R4 presenten mancances, molt significatives i que són inajornables la seva correcció.
Reconeixien que si bé és cert que els darrers temps s’han millorat algunes de les condicions, per exemple als Monjos, o properament es farà a Vilafranca, queden encara moltíssimes coses a fer, com millorar la deficient accessibilitat a les andanes, doncs en algunes estacions cal travessar les vies (La Granada), d’altres per escales no accessibles (Sant Sadurní), algunes amb pocs ascensors que s’espatllen sovint (Vilafranca, Gelida, Monjos).
Hi ha una deficient il·luminació a les estacions de Vilafranca, Sant Sadurní, Gelida; falta de marquesines per resguardar-se de la pluja (Subirats andana direcció Sant Vicenç) o marquesines molt petites (La Granada en l’andana central). Escales de descens a l’andana direcció Barcelona exposada a la pluja (Vilafranca ).
Hi ha lavabos poc accessibles a Vilafranca, Gelida, La Granada, Subirats; pàrquings insuficients, no asfaltats i poc il·luminats, a La Granada, Subirats, Gelida; falta de senyalització a les andanes dels llocs on es situen les portes accessibles dels combois que en tenen…
És per aquestes -i moltes altres raons més- que aquesta campanya s’inicia per denunciar la situació i exigir al govern de la Generalitat i els Ajuntaments afectats que s’impliquin per poder aconseguir una millora integral del transport públic ferroviari per l’Alt Penedès.
PUBLICITAT
PUBLICITAT