TEMPESTA
01-08-2021 18:17
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Les fortes tempestes d'ahir dissabte a la nit van fer evacuar un centenar de nens i monitors de dos campaments a Ribes de Freser (Ripollès) i Saldes (Berguedà), segons han informat els Bombers de la Generalitat. A Ribes, l'aiguat va inundar les tendes d'una acampada d'escoltes a la zona de la Roca del Socut. 73 persones d'entre 5 i 28 anys van ser traslladades al pavelló municipal, amb la participació de 2 dotacions de Bombers i Mossos. A Saldes, es van evacuar 16 nens i 6 monitors del campament Molí de Feners també per inundació de la zona de campada. Se'ls va traslladar a l'antiga escola amb vehicles de Bombers i Mossos, i la Creu Roja va proporcionar mantes. Els Bombers han fet 176 serveis a tot Catalunya, molts per la caiguda de llamps.
Diversos cotxes atrapats per l'aigua a Vilafranca del Penedès
Per regions d'emergències, la metropolitana sud (58), la metropolitana nord (49) i Tarragona (38) han estat les tres més afectades per les fortes pluges, acompanyades sovint d'intenses ratxes de vent, aparat elèctric, calamarsa o pedra. D'entre els serveis destacats a la regió d'emergències metropolitana sud hi ha l'ajuda a diversos cotxes atrapats a la Ronda de Mar de Vilafranca del Penedès per una riuada d'aigua. Una dotació de Bombers amb Policia Local van socórrer diverses persones en perill i van balisar la zona, sense més conseqüències.
A Torrelavit (Alt Penedès), la caiguda d'un llamp va deixar sense subministrament elèctric un recinte de caves i els habitatges propers. I a Castellet i la Gornal (Alt Penedès) un altre llamp va caure sobre un transformador elèctric al carrer Londres. Finalment, a Castelldefels (Baix Llobregat), un arbre va caure sobre la catenària del tren al passeig del Ferrocarril i una dotació dels Bombers el va retirar.
PUBLICITAT
PUBLICITAT