Vegueria del Penedès

CRISI DEL CORONAVIRUS

Tres de cada quatre afectats per ERTO encara esperen resposta d'Hisenda sobre la rectificació de la seva declaració


ACN Barcelona

22-12-2021 10:52

Els gestors administratius denuncien que la majoria de les modificacions són favorables als contribuents

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Els gestors administratius de Catalunya han denunciat aquest dimecres que tres de cada quatre afectats per un ERTO encara esperen resposta de l'Agència Tributària sobre la rectificació de la seva declaració. En un comunicat, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius diu que, gairebé sis mesos després de finalitzar la campanya de la renda del 2021, aquestes rectificacions encara no s'han resolt, i la majoria són "a tornar", és a dir, favorables al contribuent, perquè van pagar de més o se'ls va tornar menys del que tocava. Segons els gestors administratius, prop del 70% de les declaracions de la renda de treballadors en ERTO s'havien presentat de forma incorrecta principalment per la falta de dades actualitzades per part del SEPE.

"Molts d'aquests errors encara no s'han solucionat, per la qual cosa creiem que aquesta situació es repetirà la propera campanya de la renda, a la qual es declararan les dades d'aquest any que està a punt d'acabar", ha afirmat el Col·legi Oficial de Gestors Administratius.

Els gestors lamenten que aquesta "laxitud" de l'administració tributària a l'hora de donar resposta no és nova i afecta tot tipus de contribuents, no només els afectats pels ERTO. Amb tot, els que han estat o estan en un expedient es van trobar "en una situació excepcional, molt complicada i aliena a la seva voluntat", per la qual cosa els gestors no entenen que encara no s'hagin resolt els seus requeriments.

"Intentar consultar l'estat del teu expedient és molt complicat: per Internet és gairebé impossible i aconseguir una cita presencial és encara molt complicat", afirmen els gestors en el comunicat. Des del Col·legi critiquen que la falta d'atenció presencial "s'ha generalitzat i sembla que ha vingut per quedar-se", i per això demanen un "pla global" per recuperar l'atenció per evitar que els ciutadans se sentin "indefensos".

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.