DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

MÚSICA TRADICIONAL

L'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), primera confirmació pel FIMPT 2022


Redacció Vilanova i la Geltrú

15-01-2022 9:41

L'OMAC és un conjunt instrumental format per 31 joves músics professionals d'instruments tradicionals, d'entre 20 i 35 anys, d'arreu dels Països Catalans

L'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), primera confirmació pel FIMPT 2022. Ajuntament de Vilanova

L'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC) és la primera confirmació del FIMPT (Festival Internacional de Música Popular i Tradicional) 2022. La formació presentarà a Vilanova i la Geltrú, el 10 de juliol, la seva primera producció "Trencadís".

L'OMAC és un conjunt instrumental format per 31 joves músics professionals d'instruments tradicionals, d'entre 20 i 35 anys, d'arreu dels Països Catalans. L'objectiu d'aquesta formació és donar protagonisme a una generació de músics tradicionals de gran talent, fer d'altaveu de la cultura literària i musical del nostre territori i actualitzar la nostra música d'arrel per tal de crear nous públics en aquest àmbit musical.

Trencadís és la primera producció de l'OMAC, un concert de nova creació, compost i dirigit per Daniel López, amb més de trenta músics en escena i la cantant solista Anna Ferrer. La proposta ofereix dotze poemes musicats de poetes i poetesses post contemporanis d'arreu dels Països Catalans, i explora formes musicals ancestrals de transmissió oral per transformar-les, aprofitant la tímbrica atractiva i sorprenent dels instruments, amb una acurada i moderna posada en escena.

La direcció del festival vilanoví destaca que "l'OMAC és una plataforma molt necessària per a la música d'arrel, oferint un espai pels joves músics, joves compositors i també poetes i poetesses contemporanis, per esdevenir un referent de la música orquestral tradicional nacional i internacional i crear nous públics". La proposta compleix amb tots els objectius del FIMPT, que se celebrarà del 8 al 10 de juliol de 2022, i per això es podrà veure tancant el festival, el diumenge.

L'OMAC s'afegeix a la mallorquina Mar Grimalt, guanyadora del 14è Concurs Sons de la Mediterrània, que tal com es va donar a conèixer el mes d'octubre, en el marc de la Fira Mediterrània de Manresa, formarà part del cartell del FIMPT 2022.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.