PETITES I MITJANES EMPRESES
25-03-2021 Última revisió: 05-02-2022 17:49
WhatsApp és, sens dubte, la reina de les aplicacions. Segons les seves pròpies dades, més de 2.000 milions de persones en més de 180 països es comuniquen amb amics, familiars i clients a través d'ella. En 2018, l'aplicació va crear WhatsApp Business, una versió pensada especialment per a petites i mitjanes empreses. Encara que funciona de manera similar a la versió normal, ofereix diverses opcions addicionals per a les empreses.
1. Perfil d'empresa. Es poden afegir les dades de contacte, el lloc web, la direcció i una petita descripció del negoci.
2. Estadístiques. Permet veure quants missatges s'han enviat, quants van ser rebuts i quants es van llegir. Així, és fàcil fer un seguiment de les persones a les quals els interessa la informació de l'empresa.
3. Missatges automatitzats. És una opció útil per a deixar un missatge que avisi que el negoci està tancat per vacances o que ja ha acabat el seu horari comercial. També ofereix l'opció de crear respostes ràpides, és a dir, textos predefinits per a respondre sense molt d'esforç als dubtes més freqüents.
4. Enllaç directe. WhatsApp Business genera automàticament un enllaç al perfil de l'empresa. D'aquesta manera, es pot compartir amb qualsevol persona per a portar-la directament al perfil de WhatsApp.
5. Etiquetes. Gràcies a elles, es poden organitzar millor les converses i els contactes. Per exemple, per a classificar-los segons l'estat de la comanda: pendents, completats, a l'espera de pagament...
6. Catàleg. Els usuaris poden consultar els principals productes i serveis de l'empresa des del perfil de WhatsApp. En cadascun es pot afegir una imatge, el preu, la descripció, l'enllaç al lloc web i el codi del producte. L'aplicació permet un catàleg de fins a 500 productes.
Gràcies a aquestes eines, WhatsApp Business facilita unes certes gestions a les pimes i els dóna un aparador per als seus productes. Els experts de www.beedigital.es, l'empresa líder en solucions de màrqueting digital per a pimes i autònoms a Espanya, expliquen que WhatsApp Business té tres beneficis principals per a les pimes: -
Ajuda a la fidelització Una de les claus per a aconseguir que un client torni és la confiança. Crear una conversa directa amb l'usuari es tradueix en una major proximitat; genera un vincle, ja que li recorda que darrere del logotip hi ha persones que llegeixen els seus missatges i s'interessen per la seva satisfacció. -
Estalvi de temps Els missatges automatitzats aconsegueixen eliminar tasques repetitives, com enviar un mateix text a tots els contactes. Poden ser missatges molt curts, com una simple salutació, o textos més complexos: advertir que el negoci està tancat per vacances, preguntar quin tipus de servei vol el consumidor... -
Elevat abast 9 de cada 10 espanyols coneix WhatsApp, i el 85% d'ells l'ha utilitzat alguna vegada, segons dades de IAB Spain de 2020. A més, els usuaris entren a WhatsApp diverses vegades al dia. En total, passen en aquesta xarxa social més d'una hora i mitja diària. Estar en WhatsApp significa estar més prop dels clients, que sempre estan pendents del seu telèfon.
Ignacio Manrique de Lara Fernández, director de Màrqueting de BeeDIGITAL, comenta: WhatsApp arriba a gairebé el 100% dels espanyols. És una xarxa social a la qual parem esment cada pocs minuts. Encara que té un ús majoritàriament personal, el seu ampli abast obliga els petits negocis a estar en ella, gràcies a WhatsApp Business. A més, és molt còmode per a l'usuari: només ha de treure el mòbil i entrar en una aplicació que ja coneix per a fer una comanda. Òbviament, és una xarxa social més i necessita cert aprenentatge per a usar-se bé.
Per això, en BeeDIGITAL hem creat aquesta petita guia amb els errors que cal evitar en usar-la. Si s'utilitza bé, pot convertir-se en un fantàstic canal per a fidelitzar i estalviar temps en l'atenció al client.
Per Tecnonews / AMIC - AMIC - Redacció
PUBLICITAT
PUBLICITAT