Vegueria del Penedès

MÚSICA, CONCERTS, BALLS

Nowa Reggae 2014


El Molí de Mar serà un any més l'escenari del festival Nowa Reggae, una cita ineludible per als amants de la música jamaicana. Les llegendes jamaicanes Derrick Morgan i Lee "Scratch" Perry són els caps de cartell del Nowa Reggae Festival, que se celebra el 18 i el 19 de juliol.

Informació de l'acte

El festival arriba a la seva novena edició amb un cartell que confirma la seva maduresa com a festival i l'aposta per portar al públic el màxim nombre d'artistes consagrats en el panorama jamaicà. En un ambient immillorable, al Molí de Mar de Vilanova i la Geltrú, en plena platja del Far, els amants de tots els gèneres presents a Jamaica trobaran un racó idíl·lic per gaudir de la millor música.

El jamaicà Derrick Morgan encapçala el cartell, una autèntica llegenda viva en la història de la música jamaicana que serà en exclusiva al Nowa Reggae. Considerat un dels pioners de l'ska, també va personalitzar el rocksteady i el skinhead reggae durant l'època daurada de la música jamaicana. Si Derrick Morgan ha influït en els estils més clàssics del reggae, el productor i cantant Lee "Scratch" Perry, que actuarà dissabte, va llaurar el seu futur juntament amb Coxsone Dodd en els 60, per ser més tard el productor de hits de Prince Buster, The pionners o Bob Marley. Considerat per la revista Rolling Stone com un dels 100 millors artistes de tots els temps, a més d'un Grammy pel seu treball Jamaican ET, avalen la gran contribució d'aquest artista a la història de la música de tots els temps.

Com en les edicions anteriors, el Nowa Reggae aposta pels artistes de reggae nacional amb més qualitat i elegància musical. Els andalusos Granadians són un dels grups més originals del revival dels seixanta d'aquest país i principal referent de la moguda reggae des que van començar 12 anys enrere.

Els amants dels sound systems tenen una cita ineludible la nit de divendres: Earl Sixteen i Sud Sound System apareixen com a noms destacats. El jamaicà Earl Sixteen, l'artista que presenta el Festival Rototom Sunsplash, arriba amb un nou treball sota el braç, Natty Farming, produït als estudis d'A-Lone, que ha suscitat les millors crítiques pels experts del roots reggae, considerat com el millor àlbum de l'artista en els més de 30 anys de carrera. Els italians Sud Sound System, ja reconeguts com artistes de masses al seu país, porten més de 20 anys omplint els escenaris i difonent el seu missatge salentino a través de les cançons combatives influenciades per les injustícies socials. La resta del cartell de l'escenari Ripper Seeds el completa IShence des d'Itàlia, King Horror, Rising Vibes i Lu - Fuki de Barcelona entre altres artistes.

El Nowa Reggae festival completa la seva potent aposta musical amb un conjunt d'activitats que converteixen el cap de setmana en un intensiu de cultura jamaicana.

Durant el dia el públic podrà gaudir d'activitats esportives, zona chill out, la projecció de documentals, taller de ball, sessions de dj, i tot gratuïtament. L'abonament del festival té un preu anticipat de 30 euros (40 a la guixeta), amb la possibilitat de reservar càmping (per 44 euros anticipat o 54 a guixeta), i també hi ha l'opció de comprar entrada per a cada un dels dies. Divendres costa 10 euros anticipada i 15 a guixeta, i dissabte 25 o 30. Més de 2.000 persones gaudeixen cada any d'aquest festival. 

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 15-06-2025

Concert d’Estiu de la Coral Laroc

Sant Pere de Ribes | 15-06-2025

Festa Major de Sant Pere 2025

Sant Quintí de Mediona | 13-06-2025 fins 15-06-2025

Exposició Banyetes

Vilafranca del Penedès | 12-06-2025 fins 30-06-2025

El Bosc de la Imaginació – De la Sequera a l’Esperança

Vilanova i la Geltrú | 12-06-2025 fins 30-06-2025

Transicions i Festa. Del Carme a Sant Pere

Vilanova i la Geltrú | 12-06-2025 fins 15-06-2025

Temps de Vi

Vilanova i la Geltrú | 12-06-2025 fins 15-06-2025

Arena 1000 Handball Tour

Sitges | 07-06-2025 fins 26-07-2025

Concerts de Mitjanit

Vilafranca del Penedès | 06-06-2025 fins 22-06-2025

Articulacions 2025

Sitges | 06-06-2025 fins 22-06-2025

"Dues Mirades" de Rosa Orero

Vilafranca del Penedès | 30-05-2025 fins 15-06-2025

On són? 85 anys d’exhumacions de fosses comunes de la Guerra Civil a Catalunya

Mediona | 24-05-2025 fins 15-06-2025

La visió mecànica

Vilafranca del Penedès | 16-05-2025 fins 16-06-2025

Bitlles il·lustrades

Vilafranca del Penedès | 15-05-2025 fins 28-06-2025

Ressonàncies de l’artista vilafranquí Marc Laguna Salvadó

Sant Pere de Ribes | 12-05-2025 fins 15-06-2025

Tercera edició del +Qarts
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.