DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Cercavila del Tricentenari a Vilanova


Un acte per "fer memòria històrica dels fets ocorreguts en el final de la Guerra de Successió, rememorant la caiguda en mans de les tropes borbòniques de les ciutats de Vilanova i la Geltrú, Barcelona i Cardona". Serà a través de la dansa popular, tot mostrant un ball popular encara en vigència, pertanyent al S.XVIII i representatiu de cadascuna d'aquestes ciutats.

Informació de l'acte

A les 19 hores: Inici d’un cercavila de tots els balls precedits pel Grup de Miquelets ,que passarà pel casc antic de Vilanova i la Geltrú, iniciant-se a la Plaça de les Casernes i amb el següent recorregut: Plaça de les Casernes, Carrer de les Premses, Plaça Diputació , Plaça pau Casals, carrer Comerç, Plaça de les Cols, Carrer dels Caputxins, plaça de la Vila , sant Sebastià , Colom, Rbla. Principal, Plaça de les Neus, carrer Sant Gregori , carrer Comerç, carrer Església i Plaça de Sant Antoni

20 hores: Plaça de Sant Antoni Actuació dels grups en l’ordre històric de la seva circumstància en la Guerra de Successió, es a dir , en primer lloc l’Àliga de Reus.
després  el Ball de Cercolets de Vilanova i la Geltrú, i finalment el Ball de Cavallets Cotoners de Barcelona. L’acte serà presentat i conduit per un narrador que anirà explicant al públic assistent les característiques de cada ball i el fil argumental històric de l’actuació

21 hores: Fi de l’activitat.


Simultàniament Botifarrada popular en la mateixa plaça.
 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 06-03-2026 fins 29-03-2026

L’odissea de les Penèlopes

Vilanova i la Geltrú | 06-03-2026 fins 03-05-2026

Horitzons subjectius

Calafell | 06-03-2026 fins 05-04-2026

Un Mediterrani Viu

El Vendrell | 01-03-2026 fins 27-03-2026

8M, Dia Internacional de les Dones al Vendrell

Vilafranca del Penedès | 28-02-2026 fins 29-03-2026

Plec a plec, de l’artista Mireia Camacho

Vilafranca del Penedès | 27-02-2026 fins 29-03-2026

La vida i no sé. L’herència de l’ascens

Sant Pere de Ribes | 27-02-2026 fins 27-03-2026

XX Concurs de Fotografia “Objectiu Sabre”

El Vendrell | 22-01-2026 fins 29-03-2026

Adge, el camp dels catalans (1939-1942)
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.