DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES

L'ESQUELLA DE LA TORRATXA, de Serafí Pitarra


La comèdia que va llançar Pitarra a la fama el 1864 i que et sorprendrà per la seva actualitat

Informació de l'acte

Una petita vila catalana està a punt de celebrar eleccions per triar diputat, i l’alcalde intentarà comprar els vots dels vilatans per al seu protegit. Ben aviat, però, tot es complicarà amb l’aparició d’un altre candidat i amb el descobriment dels terribles secrets de joventut de l’alcalde, que generaran una trama esbojarrada i delirant en què el menys important serà respectar les normes del joc democràtic. Un sainet líric? Una comèdia esbojarrada? Un musical pitarresc? Una cercavila teatralitzada? Una desfilada de barretines, faixes i espardenyes? Una mostra de bestiari de festes? L’esquella de la torratxa és tot això i molt més. És rauxa, és disbauxa. El so de l’esquella anuncia festa grossa!

L’esquella de la torratxa és un encàrrec del Teatre Nacional de Catalunya a EGOS teatre, que consistia en aixecar l’obra més emblemàtica de Serafí Pitarra i presentar-la el passat mes de març com a espectacle inaugural de l’Epicentre Pitarra, un cicle d’espectacles, conferències i exposicions que el TNC ha dedicat a l’autor durant la temporada 2013-2014.

Serafí Pitarra es va fer conèixer als escenaris públics barcelonins amb L’esquella de la torratxa, que es va estrenar el 1864 al teatre de l’Odeon. La popularitat que va assolir l’obra va ser del tot extraordinària, especialment quan va fer el salt als Camps Elisis dels Jardins del Passeig de Gràcia aquell mateix estiu. Aquell fet va marcar la primera fita important del nou teatre en català, que en només dos anys va normalitzar la seva presència d’una manera impressionant.

La companyia EGOS teatre neix l’any 2005 de mans d’una promoció completa de l´especialitat de teatre musical de l´Institut del Teatre de Barcelona. Els seus espectacles han recollit nombrosos premis i calorosos aplaudiments arreu. A Cal Bolet n’hem vist dos exemples en temporades passades: Ruddigore o la nissaga maleïda, de Gilbert & Sullivan i La casa sota la sorra, de Joaquim Carbó.

Amb L’esquella de la torratxa us oferim la segona entrega dels espectacles dedicats a Frederic Soler “Serafí Pitarra” que el Teatre Nacional de Catalunya va produir la temporada passada com a reconeixement al que es considera el pare del teatre català modern.


FITXA ARTÍSTICA

Text Serafí Pitarra
Música Joan Sariols
Arranjaments i direcció musical Francesc Mora
Direcció escènica EGOS teatre
Intèrprets Toni Sans, Anna Alborch, Rubèn Montañá, Lali Camps, Albert Mora, Maria Santallusia, Francesc Mora
Escenografia i vestuari TNC / EGOS teatre
Caracterització i perruqueria EGOS teatre
Disseny d’il·luminació Ignasi Camprodon
Producció  TNC / EGOS produccions

Si no pots venir a Cal Bolet sempre pots anar al Teatre Principal de Vilanova.  L'obra es representarà el 30 de novembre a les 19h.  Més informació a www.elprincipal.cat 

Durada: 1h 25min

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Ribes | 12-01-2026

Presentació de “Papers i passions”

Sant Pere de Ribes | 10-01-2026 fins 23-01-2026

Festa Major de Sant Pau 2026

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.