DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

LLEURE INFANTIL I JUVENIL

Tardor de contes solidaris: El llac que no vol desaparèixer


Aquest dissabte 8 de novembre s'inicia un any més el cicle de contes solidaris organitza la Regidoria de Participació i Cooperació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú conjuntament amb les entitats solidàries de la ciutat i les biblioteques municipals.

Informació de l'acte

Aquesta iniciativa té per objectiu apropar als més menuts altres valors i costums dels països amb els que les ONG de cooperació de la nostra ciutat mantenen vincles solidaris. Alguns voluntaris i voluntàries d'aquestes organitzacions en diferents ocasions s'han desplaçat a diferents països per desenvolupar projectes de millora de la qualitat de vida de la gent. Aquest voluntariat, coneixedor de primera mà dels valors i de la seva cultura, seran els narradors de les històries dels contes que podrem escoltar.

En aquesta nova edició participaran el Grup de Solidaritat Fem Pous, Fundació Vida Útil, Garraf Coopera Fundació Salut i Societat Sense Fronteres i Cooperacció amb contes provinents del Camerun, Nepal, Austràlia, El Txad i El Salvador. Els podrem escoltar a les biblioteques municipals, coincidint amb l'hora del conte del dissabte 8 de novembre, a la biblioteca Joan Oliva, i el dissabte 20 de desembre, a la biblioteca Cardona Torrandell.


Primers conte del cicle

El llac que no vol desaparèixer és el títol del primer conte d'aquest cicle que s'explicarà aquest dissabte a la biblioteca Joan Oliva. Voluntaris del Grup de Solidaritat Fem pous ens aproparà al Camerun a través d'una història creada per ells mateixos relacionat amb un dels projectes realitzat en aquest país.

En acabar, la Fundació Vida Útil explicarà un conte que inclou un argument que es repeteix en diferents cultures: la recerca d'una flor extraordinària capaç de curar totes les malalties. Així comença El viatge d'en Kirikú.

El 20 de desembre es farà la segona jornada del cicle, en què hi ha programats tres contes a la biblioteca Armand Cardona Torrandell.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Igualada | 18-09-2025

Les bicicletes i els dies

Vilanova i la Geltrú | 17-09-2025 fins 15-10-2025

Iniciació a la fotografia amb la teva càmera

El Vendrell | 16-09-2025 fins 05-10-2025

Festes de la Gent Gran del Vendrell

El Vendrell | 05-09-2025 fins 30-09-2025

URGEELL. Viure per la pintura

Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025

Cercles Vitals, el Camí de la Mort per arribar a la Vida

Sitges | 07-08-2025 fins 28-09-2025

Festa Major de Sitges 2025

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Sitges ReciclArt

Sitges | 04-08-2025 fins 21-09-2025

Artistes per la Pau-18 visions
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.