PUBLICITAT
LLEURE, AFECCIONS
PUBLICITAT
Ja s'ha presentat la Cinquena Nit de l'Espigall, una trobada gastronòmica oberta a tothom on es pretén popularitzar aquesta verdura típica de l'horta vilanovina i mostrar com es pot combinar amb diferents aliments.
El proper dijous dia 11, a partir de les 21 h al restaurant El Creuer del Racó de Santa Llúcia, tindrà lloc aquesta trobada impulsada pel restaurant La Farmàcia de Vilanova i la Geltrú. El tast d'espigalls i productes de la terra ja és un clàssic en la programació gastronòmica de la vila, ja que en les quatre edicions anteriors ha reunit prop de 150 comensals. Enguany hi participaran també 3 restauradors, un pastisser i un local de còctels, que posaran damunt la taula les seves creacions, totes elles amb el comú denominador d'incloure l'espigall en la recepta.
Així, la vetllada, que estarà ambientada amb música en directe, s'obrirà amb uns bunyols de crema de parmesà i cues de gamba amb espigalls, oferts per la taberna típica Txoco. El menú ofereix arròs de bacallà amb espigalls del restaurant El Creuer com a primer plat, i mandonguilles amb sèpia i espigalls de segon, elaborades pel restaurant La Farmàcia. Les postres, a càrrec del popular Noni de la pastisseria Can Llorens, seran torrons de rovell d'ou i crema cremada. En finalitzar, el popular local del passeig del Carme Sa Caleta oferirà una degustació dels seus gintònics.
Aprofitant l'acte, s'inaugurarà el local El Gato Tuerto, al costat del Creuer, un lloc ambientat al més pur estil cubà on s'oferiran concerts, música cubana en directe i diverses actuacions, gràcies a un conveni amb el Ministerio de Cultura del Gobierno de Cuba, que permetrà portar artistes del país caribeny. Per això la inauguració comptarà amb la presència del cònsul de Cuba a Catalunya.
La cinquena Nit de l'Espigall compta amb el suport de l'Ajuntament de VNG, el Gremi d'Hoteleria i Restauració de VNG, i la Confraria de Pescadors. A banda dels establiments anomenats, hi col·laboren l'Estació Nàutica de Vilanova i la Sínia Pujades-Ortuño, a més d'altres col·laboradors.
Els tiquets per poder assistir a aquesta vetllada es poden adquirir al preu de 25 euros per persona al restaurant La Farmàcia, o bé trucant al telèfon 93-815.68.71. Les places són limitades.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Sant Martí Sarroca | 20-09-2025
Sitges | 20-09-2025 fins 21-09-2025
Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025
PUBLICITAT