PUBLICITAT
TEATRE, DANSA I ARTS ESCÈNIQUES
PUBLICITAT
Estos destinos que acaban el peregrinar de sus vidas fueron depositados como órganos deteriorados en este geriátrico aséptico, sin más esperanza que la sedación paliativa que los desintegre en la nada.
Sin embargo, de esas vidas reducidas a mecanismos orgánicos no han podido abolir totalmente la contraindicación de soñar. Y algunos deciden desertar de la defunción médicamente certificada, intentando una escapada más allá del horizonte material que clausura su tiempo, emprendiendo un arriesgado viaje hacia la libertad perdida que les hace recuperar la fe como dimensión humana. Vivir en la intemperie del alma.
Una obra que conforma con la anterior, El Régimen del Pienso, una ácida crítica a un mundo deshumanizado y sin trascendencia, donde los historiales clínicos suplantan toda biografía y el arte, mutilado de su sentido espiritual, es un engranaje más de esa maquinaria de aniquilamiento.
Eusebio Calonge, dramaturg de La Zaranda
Con esta obra, Juan, aventamos tus cenizas, con la esperanza de que germinen en el corazón de quien contemple.
In memoriam Juan de La Zaranda (1954-2013)
PREMIS a la Companyia:
Premio Nacional de Teatro 2010. Ministerio de Cultura.
Premi d’Honor Sebastià Gasch. Foment de les Arts Decoratives (FAD) 2013
FITXA ARTÍSTICA
Direcció i espai escènic: Paco de La Zaranda
Text i dramatúrgia: Eusebio Calonge
Intèrprets: Celia Bermejo, Enrique Bustos, Gaspar Campuzano, Iosune Onraita i Francisco Sánchez
Producció: La Zaranda. Teatro Inestable de Andalucía la Baja.
Fotografia:Víctor Iglesias
Amb la col•laboració de La Biennale di Venezia i Temporada Alta 2014
Espectacle en castellà
ESCOLA DE L’ESPECTADOR
DIUMENGE 1 DE MARÇ, DESPRÉS DE LA FUNCIÓ.
TROBADA AMB LA ZARANDA, conduïda per MAITE GUISADO, periodista de TVE especialista en arts escèniques.
Una bona oportunitat de conèixer aquesta companyia andalusa més d’aprop. De com s’ha consolidat en un llenguatge propi que ens apropa a la memòria i la reflexió. Aquesta formació de Teatro Inestable de Andalucía la Baja fa gairebé trenta anys que se la considera uno de los exquisitos malditos del teatro español.
Alguns crítics l’han considerat una rara avis de la escena española, que no se casa con nadie, que no calla ante nadie, que su poética del desgarro (más bien del desgarrón) nunca llegó a los teatros comerciales. Rosana Torres, El País
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
Sitges | 26-09-2025 fins 27-09-2025
Sant Sadurní d'Anoia | 05-09-2025 fins 28-09-2025
PUBLICITAT