DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CINEMA I VÍDEO

Presentació del vídeo “Memòria Líquida a Vilafranca”


L'Ajuntament de Vilafranca inicia la campanya “Som Aigua” amb la presentació del vídeo “Memòria Líquida a Vilafranca”

Informació de l'acte

Darrera la normalitat que, en el nostre entorn, representa obrir l’aixeta i proveir-se d’aigua, hi ha una realitat diferent a nivell planetari: a dia d’avui 1.100 milions de persones no tenen accés a l’aigua potable i 2.600 milions a un sanejament adequat.
L’accés a l’aigua potable i a un sanejament adequat és un factor fonamental per al desenvolupament humà.
Des de juliol de 2010 l’accés a l’aigua i el sanejament està reconegut com a un dret humà per l’Assemblea General de les Nacions Unides. En conseqüència, la responsabilitat de garantir l’accés universal a l’aigua i al sanejament no només recau en els estats i institucions de les zones del planeta on la garantia encara no és completa sinó que es tracta d’una responsabilitat compartida per tota la humanitat.
Això que s’anomena “la nova cultura de l’aigua” comporta no només aspectes de modernització tecnològica, adequació legal, actualització institucional, sostenibilitat i respecte pel medi ambient, sinó fonamentalment un canvi cultural, de l’escala de valors.
En aquest context, des del Fons Català de Cooperació al desenvolupament en col·laboració amb l’ONG Enginyeria Sense Fronteres i els ajuntaments que formen part del Grup Aigua, s’està impulsant la campanya SOM AIGUA (http://www.somaigua.cat/).

Som aigua, també a Vilafranca
L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès forma part d’aquest grup de municipis i ha decidit posar en marxa a la Vila, diverses activitats en el marc d’aquesta campanya, amb l’objectiu d’informar i sensibilitzar la població sobre la importància de l’aigua, de la seva gestió, de la necessitat d’un ús racional i responsable i de la magnitud de les accions de la cooperació internacional per la millora de la situació al conjunt del planeta. La Campanya s’inicia a Vilafranca, a la quarta setmana de març, tenint en compte que el 22 de març està reconegut per les Nacions Unides com el Dia Mundial de l’Aigua.

Presentació del vídeo “Memòria Líquida a Vilafranca”
El tret de sortida de la campanya a Vilafranca serà el proper dijous, 26 de març, a les 18,30 a la Sala d’Actes de l’Escorxador: amb la presentació del Vídeo “Memòria Líquida a Vilafranca”. Aquest document audiovisual recull el testimoni de diferents persones majors que recorden les característiques de l’accés a l’aigua a la seva infància o joventut. El vídeo constitueix un primer material de la campanya a Vilafranca, produït expressament per a la seva difusió en diversos centres i col·lectius locals. L’acte comptarà amb la presència del regidor de Solidaritat i Cooperació, Raimon Gusi, i representants dels Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, de l’ONG Enginyeria Sense Fronteres i dels Casals d’Avis del Tívoli i de l’Espirall que han participat en el vídeo.
La campanya es desenvoluparà al llarg de l’any amb diverses activitats informatives i de sensibilització adreçades a tota la població i promogudes per diferents serveis municipals.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 06-01-2026

Els Pastorets

Vilafranca del Penedès | 25-12-2025 fins 03-01-2026

Quinto de Nadal de la Gueralda

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 01-01-2026

Retaule de Nadal

Avinyonet del Penedès | 21-12-2025 fins 04-01-2026

Pessebre Vivent Parlat de Les Gunyoles

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.