DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Fira Zona E


La cinquena edició de la Fira Zona E omplirà de joves i activitat la plaça de Soler i Carbonell el 16 i 17 d'abril. Prèviament a la fira, el 14 i 15 d'abril, dins la setmana Zona E, la sala d'actes de l'IMET acollirà les xerrades al voltant de l'educació adreçades als joves i a les seves famílies.

Informació de l'acte

En la presentació d'aquesta fira, que esdevé punt de trobada de la comunitat educativa de la comarca del Garraf i de la seva àrea d'influència, la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Ariadna Llorens, ha destacat que "la Zona E és un dels esdeveniments importants que organitza la Regidoria d'Educació i respon a una voluntat de lideratge que té una ciutat que és capital de comarca i que aposta pel coneixement". En aquest sentit, la regidora Llorens ha manifestat que la fira "acull com a expositors a gairebé la totalitat de centres educatius de la comarca que imparteixen formació reglada post-obligatòria". Així mateix, la fira en la darrera edició va tenir més de 700 alumnes visitants i un total d'unes 1500 persones i una dotzena de centres educatius durant l'obertura al públic de la Zona E. A més, Ariadna Llorens també ha destacat la vesant més pedagògica i d'orientació que té la Zona E. La primera, amb les xerrades els dies previs i la segona, amb les consultes d'orientació que els professionals de l'Oficina Jove del Garraf i del Servei Educatiu del Garraf-EAP, amb el suport de la Diputació de Barcelona, realitzen durant la fira.

Com a novetat d'aquesta cinquena edició, Susanna Igual, membre de la Comissió organitzadora Zona E, ha explicat que "s'ha incorporat per primera vegada l'Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes que oferta per al curs vinent un grup de batxillerat". Per a Susanna Igual, la fira Zona E és "una ocasió perfecta per conèixer tota l'activitat educativa que hi ha a la comarca."

La Zona E també compta amb un programa d'activitats paral·leles que es durà a terme mentre duri la fira, a la glorieta que hi ha a la mateixa plaça. L'objectiu és que, a banda del recorregut que fan els joves en les visites concertades també puguin tenir una visió de la fira "més dinàmica i lúdica", ha dit la regidora Llorens. Quant a les xerrades, dimarts 14 d'abril, s'abordarà l'orientació acadèmica o professional de la mà de la psicòloga i orientadora d'Educaweb, Olga Valls amb la xerrada 'Quina influència juguen les famílies en el futur acadèmic i professional dels seus fills/es?', mentre que dimecres 15 d'abril la xerrada a càrrec de la directora del programa d'Orientació educativa professional 'GPS a un futur millor', Carme Martínez-Roca, parlarà sobre la importància de la formació i de l'obtenció de titulacions oficials amb la xerrada 'Reenganxa't als estudis'. El doctor en pedagogia i matemàtic, Joan Gómez, membre també de la Comissió organitzadora Zona E, ha destacat la importància per a les famílies i els mateixos joves de participar en aquestes xerrades prèvies. Segons Joan Gómez, "a partir de certa edat hi ha un alt nivell d'abandonament escolar" i d'aquí la importància d'obtenir un títol homologat. El doctor Gómez ha fet èmfasi en el fet que "la totalitat dels ensenyaments que hi ha a la fira són reglats i permeten l'obtenció d'un títol homologat, algun d'ells a nivell europeu". 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 29-12-2025

Maria Mitjans presenta “El moment perfecte”

El Vendrell | 27-12-2025 fins 30-12-2025

Jokirama 2025

Vilanova i la Geltrú | 27-12-2025 fins 29-12-2025

Parc de Nadal de la CARAM

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 06-01-2026

Els Pastorets

Vilafranca del Penedès | 25-12-2025 fins 03-01-2026

Quinto de Nadal de la Gueralda

Vilanova i la Geltrú | 25-12-2025 fins 01-01-2026

Retaule de Nadal

Avinyonet del Penedès | 21-12-2025 fins 04-01-2026

Pessebre Vivent Parlat de Les Gunyoles

Vilanova i la Geltrú | 20-12-2025 fins 31-01-2026

Els poblats ferroviaris, la vida al voltant del tren

Sitges | 20-12-2025 fins 18-01-2026

Vent de fora

Sant Pere de Ribes | 18-12-2025 fins 30-01-2026

Ser Dona Migrant

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.