DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

Festa de la Diversitat Cultural a Vilanova


La proposta, fruit de la col·laboració i l'intercanvi d'algunes entitats culturals de la ciutat i l'Ajuntament, s'organitza per segona vegada i ofereix a la ciutadania un ampli ventall d'activitats que volen mostrar bona part de la riquesa cultural de la població vilanovina i, alhora, donar a conèixer les diferents entitats que treballen, dia a dia, per afavorir la convivència des del respecte a la diferència.

Informació de l'acte

<p> La festa, que començarà a les sis de la tarda i s'allargarà fins la mitja nit, tindrà com a escenari la plaça de la Vila. En aquest espai s'hi faran diferents activitats per a totes les edats. Tallers de Capoeira, decoració de pedres amb cal·ligrafia de diverses llengües, tatuatges de henna, percussió, pals d'aigua, trenetes, danses de vilanova, salsa i bachata, sevillanes, flamenc... així com jocs tradicionals i cooperatius. A més, hi haurà les actuacions del Ball d'Enveja, del grup de Dansa de Vilanova, així com actuacions de flamenc i sevillanes, i una desfilada de vestits tradicionals.</p> <p> Una Rua Candombe, de música afro –uruguaiana, convidarà a la participació per diferents carrers del centre de la ciutat, i la diversitat gastronòmica també serà present a la plaça on els assistents podran degustar plats típics de diverses cultures.</p> <p> La Festa de la Diversitat Cultural és possible gràcies al treball conjunt de les entitats Associació Brascat, Associació Cultural Ball d'Enveja, Associació Cultural Candombe, Associació de Capoeira Comunitat Garraf, Associació de Dones La Frontissa, Associació de Veïns Sant Joan, Associació Diappo Ak Teranga , Associació de Dones Gitanes Calís, Associació Esportiva Llaguts Vilanova, Associació Eva per la Integració de la Dona, Associació Hispano-Llatina d'Artistes, Associació Jodour Wa Afak, Confraria de Pescadors, Creu Roja, Grup de Dansa de Vilanova, famílies d'escoles de la ciutat que participen al projecte Compartim i dones del taller Dona, Identitat, Diversitat (DID) i el Servei de Convivència i Equitat de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.</p> <p> Enguany, en el marc de la celebració del Dia Mundial de la Diversitat Cultural i el Desenvolupament, prèviament a la II Festa de la Diversitat Cultural, s'han dut a terme diferents activitats com el concert jove Ritme i Respecte en col·laboració amb l'Associació Nowa Reggae, el taller Desmuntant Prejudicis en col·laboració amb el Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) o la projecció i col·loqui de la pel·lícula El senyor Ibrahim i les flors de l'alcorà, en col·laboració amb Cine Club Sala 1. </p>

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sitges | 12-05-2026 fins 30-05-2026

Mes del Comerç Just

Vilafranca del Penedès | 11-05-2026 fins 24-05-2026

22a Festa de les Persones Grans

Igualada | 11-05-2026 fins 23-05-2026

Dia Internacional contra la LGTBIfòbia

Sant Pere de Ribes | 08-05-2026 fins 31-05-2026

+Qarts 2026

Vilafranca del Penedès | 07-05-2026 fins 28-05-2026

Dijous de Vi

Vilafranca del Penedès | 17-04-2026 fins 20-05-2026

Pulsions universals

Avinyonet del Penedès | 17-04-2026 fins 30-05-2026

Microvi 2026

Sitges | 11-04-2026 fins 31-05-2026

M’agradaria escriure’t una postal

Vilanova i la Geltrú | 08-04-2026 fins 13-05-2026

III Cicle de Diàlegs Ferroviaris
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.