Vegueria del Penedès

ALTRES

Docs for Action 2016


La programació, de divendres 17 a diumenge 19 de juny, consta d’un documental, un Mercat de la Terra i un Dinar de Profit.

Informació de l'acte

● Divendres 17 de juny a les 20 h al Teatre Principal. DOCUMENTAL “Just eat it” (Grant Baldwin, 2014, EUA, VOSE, 75’).
Aquesta  és una història  en primera  persona: la  Jen i  en  Grant  es  submergeixen  en la cadena de malbaratament alimentari, des del camp a la seva nevera i en descobreixen el seu impacte  econòmic  i  mediambiental.
Col·loqui amb Paco Muñoz, membre de la PAA ­- Plataforma Aprofitem els Aliments i responsable de residus de la Oficina de Mediambient de la Universitat Autònoma i Aina González, investigadora de la Fundació ENT
L’entrada té un preu de 5 €.

● Dissabte 18 al matí, de 10h a 15h, omplirem la Plaça de la Vila amb un MERCAT DE LA TERRA. Comptarem amb diversos productors de Slow Food del Garraf i Penedès i també d’altres Convivia que oferiran els seus aliments  locals  de  qualitat  i  de temporada, obtinguts  amb  processos  tradicionals  respectuosos  amb  la  terra,  i  que  tenen  un  preu just, tant per qui els compra com per qui els produeix.
Així, podreu trobar productes de l'horta de  Sències Can Girona i La Piotxa, crispetes de Sitges, elaborats i melmelades Bouquet d'Hort, elaborats i planter ecològics La Caseta, melmelades de raïm "Vinyet la melmelada Penedès", pa de l’Espiga d’or, embotits Genis Noguera, mel Entre Flors, formatges Torrec (Balaguer) o xocolata Aynouse de la mà dels seus productors.
També hi haurà el food truck La Cantina Solar: cafè i té ecològic i de comerç just, fet amb energia solar.
A més, hi ha previstos dos tallers:
- 11.30h Taller de Mel Entre Flors: en Xavi Branchat, apicultor, ens mostrarà la vida de les abelles dins d'un rusc.
- 12.30h Taller de xocolata Aynouse: en Xavi Rodríguez, llaurador de cacau, demostrarà que del cacau a la xocolata hi ha un viatge apassionant.

● Finalment, diumenge 19, de 10h a 16h, a la Plaça de les Neus, celebrarem un DINAR DE PROFIT, gratuït i paticipatiu. L’objectiu  és sensibilitzar sobre el malbaratament alimentari, és a dir, tot  el  menjar  que perdem  o  llencem  al  llarg  de  tota  la  cadena  alimentària.El Dinar de Profit compta amb la col·laboració del Mercat del Centre i el Mercat de Mar de Vilanova i la Geltrú que  proporcionaràn aliments que altrament acabarien, molt possiblement, llençats a les escombraries.

Es convida a tothom a col·laborar en la preparació del dinar a partir de les 10 hores. 

Durant la preparació col·lectiva del dinar, cap a les 12 hores, hi haurà el taller “De menjar no en llencem ni mica!” a càrrec d’Alfons López, d’Espai Ambiental; una oportunitat per hores,  repassar els motius i conseqüències del malbaratament alimentari mentre preparem algunes senzilles receptes d'aprofitament.
Espai ambiental és membre de la Plataforma Aprofitem els Aliments (PAA), associació formada per persones i entitats que treballen en xarxa, apropant tots els agents implicats en la cadena dels aliments (productors, empreses, entitats, consumidors…) per trobar solucions comunes al problema del malbaratament d’aliments.
També hi haurà DJ’s i Swing per a ballar i amenitzar la festa.

Al final de la jornada, s’anunciarà el guanyador/a del #concursDFA2016 que convida a  penjar una foto [DFA] a Instagram, que convidi a [D]enunciar el model de consum actual
[F]omentar alternatives transformadores
[A]ctuar per un futur més just i sostenible
Podeu seguir-nos a @docsforaction

El premi serà un lot de productes de proximitat i un abonament del Cineclub Sala1.

Avui al Penedès

Vilanova i la Geltrú | 03-05-2025

Cobla Maricel, Maria Armengol i Andreu Miret

El Vendrell | 03-05-2025

25è aniversari del Ço del Botafoc

Sant Pere de Ribes | 02-05-2025 fins 16-05-2025

Presentació del 15è aniversari del Monocicle

Sant Sadurní d'Anoia | 02-05-2025 fins 16-05-2025

17a edició del Festival Poesia a les Caves

Cunit | 02-05-2025 fins 03-05-2025

Feria de Abril a Cunit

Sitges | 26-04-2025 fins 31-05-2025

Tropicalia Mediterrània

Vilafranca del Penedès | 25-04-2025 fins 31-05-2025

Virgo Serena – Fotografies inèdites de la Mare de Déu de Montserrat

Vilanova i la Geltrú | 25-04-2025 fins 09-05-2025

Primavera Ambiental al Barri de Mar

Sitges | 25-04-2025 fins 11-05-2025

Ressons de llum i esperança

Avinyonet del Penedès | 11-04-2025 fins 31-05-2025

Microvi 2025

Avinyonet del Penedès | 11-04-2025 fins 11-05-2025

Exposició de pintures amb materials aprofitats

Vilafranca del Penedès | 28-03-2025 fins 04-05-2025

art + art = ART

Font-rubí | 25-01-2025 fins 24-05-2025

XXVIè Cicle de Cava Jazz
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.