DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EXPOSICIONS

La ceramista Roser Oter porta el seu “Viatge a Ítaca”a la Sala Portal del Pardo


El divendres 15 de desembre, a les 20h, la Sala del Portal del Pardo acollirà la inauguració de l’exposició “Viatge a Ítaca”, de la ceramista Roser Oter, que engloba un conjunt d’obres inspirades en els poemes de Miquel Martí i Pol i en les lletres de les cançons de Lluís Llach.

Informació de l'acte

El crític d’art Màrius Domingo explica al tríptic de l’exposició que “A Viatge a Ítaca, les cançons de Lluís Llach i els poemes de Martí i Pol trenquen el silenci i ens venen a trobar en obres despullades d’artifici. Aquests treballs són un pas endavant. Un salt important. Són peces molt escultòriques, no necessàriament decoratives ni utilitàries, en la línia de Refugiats (que va obtenir el segon premi de la IX Biennal de Ceràmica del Vendrell) [...] L’acció que intuïm en peces com L’estaca s’allunya de la lectura reposada i tranquil·la que insinuaven peces més amables de períodes anteriors: dos personatges s’enfronten a una estaca que, com un clau, travessa el terra que els sustenta. La mítica cançó de Lluís Llach, que ens recorda que lluitar finalment té recompensa, la recompensa és saber que podem i volem lluitar, i veure’ns reflectits en qui ens fa costat”.

L’acte d’inauguració de l’exposició inclourà una actuació d’alumnes de l’EMMPAC. La música la posaran Núria Cullaré, violí; Helena Cullaré, flauta, i Anna Cullaré, piano, que interpretaran: Laura, Que tinguem sort i Ítaca, de Lluís Llach, amb arranjaments de Carlota Baldrís i Anna Urpí. També es podrà gaudir de l’actuació Ballet II, a càrrec d’Irene Pellejà i Dagda Ryan, variació del Llac dels Cignes, i la coreografia de Laura a càrrec de Ruth Campanales.

Cal dir que l’endemà de la inauguració, el dissabte 16 de desembre, a les 20 h, es realitzarà una visita guiada a càrrec de l’artista. És gratuïta,  però cal la reserva prèvia al c/e art@elvendrell.net i al tel. 977665684. Les places són limitades.

L’exposició es podrà visitar fins al 14 de gener de 2018 en els següents horaris: de dimarts a dissabte de 17 h a 20 h i dissabte i diumenge d’11 h a 14 h. La sala romandrà tancada els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre de 2017 i 1 i 6 de gener de 2018.

Una part de la venda de les obres es destinarà a la Fundació Lluís Llach.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Barcelona | 16-12-2025 fins 02-01-2026

Diciembre contemporáneo

Sitges | 15-12-2025 fins 03-01-2026

Un poema per Nadal

El Vendrell | 12-12-2025 fins 31-01-2026

La ceramista Raquel Navarro presenta “Sinergies”

Vilafranca del Penedès | 06-12-2025 fins 11-01-2026

Exposició de Pessebres

Santa Margarida i els Monjos | 05-12-2025 fins 28-12-2025

Corretions

Vilanova i la Geltrú | 04-12-2025 fins 31-01-2026

Visites inesperades

Vilafranca del Penedès | 22-11-2025 fins 02-01-2026

GLOPS Biennal d’Art Jove

Vilanova i la Geltrú | 27-09-2025 fins 30-12-2025

Els anys 70
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.