DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FIRES I FESTES

9a edició de la Festa del Cavall


La Masia d'en Frederic acollirà una nova edició de la Festa del Cavall el cap de setmana del 8 i 9 de setembre pròxims. La festa l'organitza l'Associació dels Tres Tombs de Vilanova i la Geltrú amb el suport de l'Ajuntament.

Informació de l'acte

Les activitats de dissabte tindran lloc entre les deu del matí i les dues del migdia i entre dos quarts de cinc de la tarda i les vuit del vespre. Al llarg de tot el dia la Masia s'omplirà amb una mostra d'arts i oficis tradicionals relacionats amb les cavalleries i la pagesia: ferrers i ferradors, esparters, basters, cistellers. Amb ells els assistents podran reviure les activitats dels menestrals, professionals que combinaven en la seva activitat tècniques manuals i mecàniques.

També hi haurà una mostra de productes artesanals, atraccions tradicionals infantils. Els més petits tindran l'oportunitat d'entrar en contacte amb els cavalls, ja que s'oferiran passejades en carro de pagès i en poni. A les sis de la tarda és prevista. a la pista central de la masia. una exhibició equina a càrrec de l'hípica Rosper. Aquestes dues activitats es repetiran diumenge, entre les deu del matí i les dues de la tarda.

Diumenge a les 10 del matí hi haurà un dels plats forts de la Festa del Cavall amb un concurs de manejabilitat de carros de pagès. Els participants haurà de superar diferents proves tot superant obstacles i demostrant la seva destresa en la conducció dels carros. La prova la guanya el traginer que aconsegueix fer el circuit amb el menor temps possible superant les diferents proves. La federació Catalana dels Tres Tombs organitza cada any una lliga de manejabilitat dels carros de pagès amb un circuit de proves en diferents municipis els premis del qual es lliuren al mes de gener coincidint amb l'inici de la temporada dels Tres Tombs. 

Després del concurs de manejabilitat hi haurà una exhibició de carruatges que permetran veure els diferents tipus d'enganxes: llimoneres, troncs o quartes, en funció del nombre de cavalls. Aquests lluiran els diferents tipus d'ormejos i guarnicions com cabeçades, brides, pitrals, etc.

Finalment diumenge a la una de la tarda la sala d'actes de la Masia d'en Frederic serà l'escenari del sorteig de l'equip de bandera per l'edició dels Tres Tombs del 2019.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Vilafranca del Penedès | 19-09-2026

DDM presenta INVENCIBLE. 36è FESTIVAL L’HORA DEL JAZZ

Vilanova i la Geltrú | 19-09-2026 fins 20-09-2026

Cloenda del 12a edició del Festival Solidari Musicveu: Port Bo i Roger Mas

Vilafranca del Penedès | 19-09-2026

2a edició del festival SOOLUS

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-09-2026

Ángel Camino, gravats

Vilafranca del Penedès | 18-09-2026 fins 25-10-2026

Gravats. Ángel Camino

Sitges | 18-09-2026 fins 04-10-2026

Art a quatre mans

Igualada | 18-09-2026 fins 20-09-2026

73ena edició de FirA-noia

Sant Pere de Ribes | 16-09-2026 fins 22-09-2026

Setmana Europea de la Mobilitat

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.