DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALTRES

Visita "Emprenedors del segle XIX: Francesc Gumà i Víctor Balaguer"


Visita combinada al Museu del Ferrocarril de Catalunya i a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, on descobrirem la transformació que va viure Vilanova i la Geltrú a finals del segle XIX de la mà de Francesc Gumà i Ferran, indiano i promotor de l'arribada del ferrocarril a Vilanova i la Geltrú, i de Víctor Balaguer, escriptor i polític que impulsà la creació de la Biblioteca Museu.

Informació de l'acte

 La visita se centrarà en la historia dels dos museus durant el segle XIX: les locomotores que portaren els primers viatgers a Vilanova, el significat de l'arribada del tren a la ciutat, la creació de la primera biblioteca i museu de Catalunya o la configuració de les col·leccions d'art i etnografia en temps de Balaguer seran alguns dels temes que es veuran en detall.

 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Avui al Penedès

Sant Pere de Ribes | 16-09-2026 fins 22-09-2026

Setmana Europea de la Mobilitat

Sant Sadurní d'Anoia | 28-08-2026 fins 19-09-2026

11a edició de La Verema del Cava
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.